04.05.21 DI Digital Nyheder

SDEX

DI Digital sætter fokus på SDEX, en softwareleverandør der hjælper virksomheder med at indfri deres digitale potentiale og arbejder med outsourcing af softwareudviklere.

Vi har spurgt Mohamed Ali, CEO & Founder hos SDEX, om, hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de står overfor.

Hvem er SDEX ApS?

SDEX er en dansk startup, med hovedkontor i Danmark og udviklingskontor i Cairo, hvor al produktionen foregår. SDEX bygger softwareteams i Egypten, som uderover at rumme tusinder af IT-talenter, også har kulturel parathed både i form af sprogkundskaber, performance, engagement og personlige egenskaber. 

SDEX har en grundlæggende tro på, at teknologiske kompetencer skal gå hånd i hånd med personlighed og kemi. 

Hvad optager jer netop nu?
Vi har stort fokus på eftervirkningerne af Covid19, da behovet for digital tilstedeværelse er mere afgørende end tidligere. Det er en ny virkelighed, som vi også er ved at tilpasse os, så vi kan hjælpe flere virksomheder i mål med deres digitale transformation. Covid19 har også medført en langt bedre forståelse for remote arbejde, da der tidligere været mange antagelser omkring at særligt softwareudvikling helst skulle foregå onsite. Vi ser en øgning af mængden af digitale projekter og danske virksomheder oplever, at der er et stigende pres på at være digitalt konkurrencedygtige på markedet, samtidig med at der er mangel på softwareudviklere og udviklere med den fornødne teknologiske ekspertise. Vi er derfor meget optaget af at matche det voksende behov og være leverancedygtige.

Hvad ser I som jeres største mulighed og største udfordring i de kommende år?
Vores største mulighed er at vi skal ind på flere markeder og vi arbejder på at vores leverancemodeller matcher både lande i Norden og GCC-landene. Både Norden og GCC-landene sidder med præcis samme udfordring- mangel på tilgængelige IT-talenter. Vi mener, at vi har et unikt outsourcing koncept, der matcher virksomheder på tværs af landegrænser og forretningsprofiler.
Vores største udfordring lige nu er, at vores fokus på andre markeder kræver mere bemanding og at vi gerne vil rumme vores tilstedeværelse i flere lande.

Hvad ser I som den vigtigste fordel ved at være medlem af DI Digital?
Den vigtigste fordel, er at vi bliver en del af et stort netværk, hvor vi får mulighed for at sparre og møde andre virksomheder, som ligner os til gensidig inspiration. Vi ser frem til vidensdeling med DI og ligesindede virksomheder, så vi kan blive endnu klogere på at hjælpe danske SMV’er med deres digitale omstilling. Medlemskabet åbner også op for at vi når endnu bredere ud i vores bestræbelser på at hjælpe danske virksomheder i deres mangel på IT talenter.

Stefan Roy Friis Frederiksen
Skrevet af:

Stefan Roy Friis Frederiksen

Relateret indhold