01.09.22 DI Digital Nyheder

Astralis

Månedens medlem i september er Astralis!

Hvad ser Astralis som de største muligheder og udfordringer de kommende år? Det har vi spurgt grundlægger og CRO i Astralis, Jakob Lund Kristensen, om! 

Hvem er Astralis?

Astralis er en førende e-sportorganisation, der i øjeblikket driver 5 hold under Astralis-mærket i Counter-Strike (CS:GO), League of Legends of Legends (LoL), Rainbow Six: (R6), Fortnite og FIFA. 

Hvad optager jer netop nu?

Astralis A/S er i dag et selskab med 85 medarbejdere, der bl.a. ejer og driver 5 hold i toppen af nogle verdens største og mest interessante esportsligaer, alle under Astralis brandet. Omkring vores hold og spillere har vi opbygget en portefølje af digitale mediekanaler med mere end 7 millioner følgere, som vi dagligt udvikler, producerer og udgiver indhold på og til. Dertil kommer Astralis Nexus, der med sine 1200 kvm byder på helt unikke faciliteter for både B2C og B2B markedet. Vi er hver dag optaget af at optimere vores forretning omkring vores hold, digitale medier og retail-forretning i en industri, der kun lige er begyndt at vise sit potentiale i Danmark og internationalt.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Esporten er i konstant vækst, og har med sine små 500 millioner fans og seere verden over i sig selv et ekstremt kommercielt potentiale. Ligesom i traditionel sport betyder den store og stigende efterspørgsel på medieproduktet (live turneringer, VOD, streaming etc), at interessen for medieprodukter - og dermed medie- og franchise-rettigheder til de mest lukrative ligaer - ligeledes er i kraftig vækst. Som et internationalt etableret brand i esport og gaming, ser vi store muligheder for at udvikle en decideret medieforretning omkring hold, ligaer og de mange afledte muligheder som f.eks. produktion og salg af digitalt merchandise i selve spillene.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

I et relativt nyt vækstmarked, der endnu ikke er fuldt defineret, er udfordringen at være skarp i analysearbejdet, have is i maven og investere målrettet. Branchen tiltrækker mange seriøse og mindre seriøse investorer, der alle søger at ramme guldåren i første hug, og her handler det om at skabe et solidt fundament, og dermed mindske afhængigheden af enkelte investeringer. Her har vi i Astralis valgt det lange, seje træk i en branche, der ellers er meget vokal om de hurtige muligheder, og vi har indtil nu formået at leve op til vores egne, ambitiøse løfter til markedet. Esporten er kun i sin begyndelse, og ligeledes er industriens evner til at kapitalisere på det enorme potentiale. 

Nyt fra Astralis

Astralis Nexus er Danmarks nyeste og mest moderne gaming- og eventcenter. Med sine 1200 kvm fordelt over to etager fungerer Nexus både som samlingssted for gaming-interesserede og fans, og som et moderne event-sted med mulighed for både B2B og B2C aktiviteter fra 5-250 gæster. Ud over en stor merchandiseshop i stueniveau byder Astralis Nexus på mere end 100 professionelle gaming-stationer, 4 VIP gamer-rum, 3 fuldt udstyrede streaming-studier, showroom, træningsfaciliteter for pro-hold, auditorium med plads til 50 gæster og en stor event-terrasse med udsigt over Tivoli

Relateret indhold