Fotograf: Thomas Nielsen

01.04.24 DI Digital Nyheder

Månedens medlem er Leagues.gg

Mød månedens medlem af DI Digital i april: Leagues.gg!

Månedens medlem i april måned er Leagues.gg. Vi har talt med Co-founder og Chief Revenue Officer, Simon Espersen om, hvad der optager dem i virksomheden netop nu. Derudover har han givet os et indblik i hvilke udfordringer og muligheder, de ser ind i i de kommende år. 

Simon Espersen, Co-founder og Chief Revenue Officer, League.gg
Fotograf: Thomas Nielsen

Hvem er Leagues.gg?

Leagues.gg er en banebrydende platform for gamingfællesskaber, der stræber efter at revolutionere den måde, gamingfacilitering vil foregå på i fremtiden. Med et globalt perspektiv og etablerede partnerskaber i førende gamingfællesskaber i Indien, Sydkorea, Tyskland og Norden, tilbyder Leagues.gg en unik platform til at styrke og forene gamere på tværs af platforme og niveauer.

Hvad optager jer netop nu?

I en tid, hvor 40% af verdens befolkning gamer, er der et markant behov for en platform, der samler og styrker gamingfællesskabet. Leagues.gg tager fat på denne udfordring ved at tilbyde en struktureret og tilgængelig platform, der imødekommer behovene hos gamere i alle aldre og niveauer.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi ser en fremtid, hvor gamingfællesskaber bryder fri fra siloer og samles på en social gaming platform. En platform der integrerer på tværs af etablerede strukturer og fremmer visionerne om:

  • Foreningen af gamere: At al gamingfacilitering samles under samme tag, der forener alle gamerne med hinanden på ét sted.
  • Skabelse af struktur: At gaming bliver struktureret og organiseret for turneringer, hold og events.
  • Tilgængelighed: At gamingfælleskabet bliver tilgængeligt for alle uanset alder, køn eller niveau.

Leagues.gg er den sociale gaming platform og i et officielt samarbejde med Riot Games, arbejder vi på, at lykkes med alle tre visioner. Her er spiltitlerne League of Legends og Valorant. I dag faciliterer Leagues.gg platformen Gaming for alt fra lokale esportsklubber såsom Sørby Esport til globale verdensorganisationer som G2 Esport, der begge deler samme passion for gaming.

Med vores nuværende vækst i League of Legends og Valorant bliver den største mulighed i de kommende år at udvide til andre store gaming titler globalt. Herunder, Rocket League, Fortnite eller APEX.

Alt sammen med et mål om at blive den centrale aktør indenfor gamingfacilitering og -fællesskaber globalt.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Gaming branchen er nok den branche, der er lykkedes med at disrupte sig selv flest gange på kortest tid. Måden, vi spiller og ser gaming på i dag, er helt anderledes end for bare ti år siden. I dag fylder gaming kæmpe arenaer på verdensplan, og skaber et af verdens største fællesskaber.

Den største udfordring bliver at følge med tempoet og holde sig opdateret på tendenser og på markedet. Om det er AR gaming, crypto-baseret gaming eller noget helt tredje fremtiden byder på, det må tiden vise.

Worlds, 2023

Medarbejdere, Leagues.gg

Relateret indhold