Den 14. september 2019 trådte reglerne om stærk kundeautentifikation i kraft.

13.01.21 DI Handel Nyheder

Oplever du udfordringer med online betalinger?

Alle webshops skal nu leve op til nye sikkerhedskrav i forbindelse med onlinebetalinger. Hvis din virksomhed oplever udfordringer med det opdaterede betalingsflow, som DI Handel kan bistå med at løse, så tag gerne fat i os.

Den 14. september 2019 trådte reglerne om stærk kundeautentifikation i kraft. Stærk kundeautentifikation er indført for at gøre elektroniske betalinger mere sikre, og er en procedure til at sikre, at den der foretager betalingen, også er den der ejer betalingsmidlet. Det indebærer, at der skal bruges mindst to faktorer til at godkende en onlinebetaling, hvilket i praksis betyder, at kunden skal identificere sig med NemID eller en engangskode via sms.

Finanstilsynet har fra den 11. januar 2021 ført aktivt tilsyn med overholdelse af reglerne.

Hvis din virksomhed oplever udfordringer med det opdaterede betalingsflow, som DI Handel kan bistå med at løse, så tag gerne fat i os. Kontakt seniorchefkonsulent Ulla Scherfig Gilberg på mail USG@di.dk eller tlf.: 3377 3917.

Yderligere information kan findes her:

- Online shopping: Beskyt dit betalingskort med 2-faktor godkendelse 
- Forbrugerrådet Tænk 

Stærk kundeautentifikation 

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Ulla Scherfig Gilberg
Skrevet af:

Ulla Scherfig Gilberg

Relateret indhold