GettyImages
21.12.21 DI Handel Nyheder

5 marketing trends vi tager med fra 2021

2021 har været et underligt år, hvor vi har søgt mod digitale løsninger og nye måder at gøre tingene på - marketing er ingen undtagelse. I DI Handel har vi i løbet af året sat fokus på forskellige marketing trends i form af webinarer og artikler. Læs med her, når vi gennemgår året der gik indenfor marketing.

Sociale medier som markedsføringsplatform

2021 er året, hvor digital marketing har taget fart, især når vi ser på brugen af sociale medier. I DI Handel har vi kørt en række webinarer – såkaldte Brainy Breakfast – om, hvordan man som virksomhed kan bruge de forskellige sociale medier platforme til at markedsføre sine produkter og services. Se eller gense webinaret, hvor vi stiller skarpt på, hvordan du kan blive digital marketingsekspert i Facebook: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/events/brainy-breakfast-facebook/

Eller se nærmere på, hvordan du kan bruge LinkedIn mere strategisk i din virksomheds markedsføring: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/events/brainy-breakfast--annoncering-pa-linkedin-for-begyndere/

Digital marketing

Som B2B-virksomhed er det afgørende at fokusere på digital marketing. Det er ikke længere et spørgsmål om, hvorvidt du skal benytte online markedsføring, men nærmere et spørgsmål om, hvordan din digitale marketingstrategi skal se ud.

Det handler om at synliggøre din virksomhed for mulige kunder og eksponere dem for virksomhedens produkter og services, når de færdes på internettet og sociale medier. Marketing er og har længe været i rivende udvikling, især digitalt. I DI Handel har vi afholdt syv hybride lynkurser á 2 timer varrig, hvor vi tager dig med på en tour de force i det digitale marketinglandskab, så du kan blive opdateret. Læs mere her, hvor du også kan gense webinarrækken: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/nyhedsarkiv/nyheder/2021/mestrer-du-de-digitale-kanaler-indenfor-marketing/

Som international international virksomhed, er det vigtigt, at være i stand til at kunne markedsføre digitalt med et globalt perspektiv på tværs af grænser og kulturer. I en online webinarrække giver vi dig inspiration til og viden om digital marketing – cross-border. Digital Marketing – cross-border: Brand owners: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/webinarer/digital-marketing-cross-border-fashion--design/

Datadreven marketing

En anden marketing-trend i 2021er datadreven marketing.

Det er afgørende at du forstår dine kunder og har en god kundeindsigt – her er data din ven. Det handler om at bruge data fra forskellige digitale kilder til din fordel, så du kan aktivere dine kunder på den ønskede måde - ikke blot på din hjemmeside, men også på de forskellige platforme på tværs af hele kunderejsen. Se eller gense webinaret, hvor vi dykker ned i, hvordan data kan bruges til at optimere den digitale marketing: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/events/digital-marketing--fra-strategi-til-succesfuld-eksekvering/

Nye regler i  markedsføringsloven

Som en del af den digitale marketingsudvikling er der også kommet nye regler. Bl.a. vedtog Folketinget i slutningen af november 2021, at der fra 1. januar 2022 vil være store bøder for overtrædelser af markedsføringsloven samt strengere regler for markedsføring over for børn og unge under 18 år. Læs mere her: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/nyhedsarkiv/nyheder/2021/12/store-boder-for-overtradelser-af-markedsforingsloven-fra-1.-januar-2022/

Omnichannel Marketing

Skarpt fokus på omnichannel marketing betaler sig og en veludtænkt og -udført omnichannel strategi er grobund for vækst. Faktisk viser flere undersøgelser at en veleksekveret omnichannel marketing setup har direkte indvirkning på virksomhedens metrikker med op til 90 pct. bedre fastholdelsesrater og livstidsværdier. Omnichannel marketing handler om, hvordan din virksomhed giver jeres kunder en sammenhængende oplevelse af virksomheden, uanset hvilket mix af markedsføringskanaler, kunden vælger at interagere med på tværs af fysiske og digitale kanaler. Gense webinaret, hvor vi sammen med Bygma - den største danskejede leverandør af byggematerialer, og Kontormøbler.dk - Danmarks største webshop med kontormøbler dykker ned i, hvordan du levere en strømlinet, integreret kundeoplevelse på tværs af din virksomheds markedsføringskanaler: https://www.danskindustri.dk/brancher/di-handel/kurser/webinarer/omnichannel-marketing/

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Simone S. Nielsen
Skrevet af:

Simone S. Nielsen

Relateret indhold