Getty Images
23.03.22 DI Handel Nyheder

E-eksport: Grib mulighederne

Flere danske virksomheder giver sig i kaste med e-eksport. Siden 2019 er Danmark hoppet fra en sidsteplads til en 17. plads på Eurostats benchmarking af landes andel af virksomheder med websalg til andre EU-lande.

Selvom udviklingen går den rigtige vej, er potentialet ved e-eksport så meget større - særligt for danske virksomheder, der i forvejen mestrer e-handel og traditionel eksport.

Hvorfor e-eksport?

Under coronakrisen har e-handel taget et kvantespring i Danmark og resten af verden, og både forbrugere og virksomheder har fået øjnene op for e-handel.

E-eksport gør vejen til nye markeder kortere og åbner dørene til en langt større kundegruppe end den danske befolkning. Med øget international konkurrence og internationale giganter blandt konkurrenterne er det nu, danske virksomheder bør vinde de udenlandske kunder.

Læs også: E-eksport øger indtjeningen med op til 171% - DI Handel (danskindustri.dk)

E-eksport eventyr: Lakrids by Bülow

Et godt eksempel på en virksomhed, der har formået at udnytte det store potentiale, der lægger i e-eksport er Lakrids by Bulow.

Lakrids by Bülow har siden 2018 ekspanderet deres e-handel mere globalt, og ved hjælp af internationalt vækststrategi med fokus på ny webshop og brugervenligt købsflow vækstet deres online forretning fra 5-6% til 37%, hvor 75% af virksomhedens online omsætning i dag udgør eksport.

Rejsen har ikke været uden udfordringer og læringer. En af Lakrids by Bülows største udfordringer i deres mission på at få hele verden til at elske lakrids, har været at mange andre lande ikke er vokset op med lakrids, som vi danskere er.

I forbindelse med konferencen Styrk dit online salg – ude og hjemme blev der produceret nedenstående fine video af Lakrids by Bülow. Se med og lad dig inspirere af Bülows eventyr med e-eksport!

Lakrids by Bülow | Styrk dit online salg - ude og hjemme

Wunderkind
Simone S. Nielsen
Skrevet af:

Simone S. Nielsen

Relateret indhold