Salgskonferencen 03. maj 2018.

DI Handel Nyheder

AGE OF THE CUSTOMER: Think Digital - but deliver analogue

SALG/KUNDESERVICE: Torsdag den 3. maj åbnede DI Handel dørene for 350 deltagere på årets Salgskonference 2018 ”The Customer is King”. Dagen startede med at skabe Virtual Reality-historie, og herefter fulgte en række indlæg med inspirerende viden og værktøjer, som du også kan få glæde af. Derfor er dette nyhedsbrev fyldt med højdepunkter fra dagen, og der er stadigvæk mulighed for at streame konferencen.

Konferencen havde fokus på positive salgsoplevelser for kunderne er mere relevante end nogensinde. Gode oplevelser, som differentierer sig, har udviklet sig fra at være nice-to-have til at være et afgørende konkurrenceparameter i mange industrier og især for handelsvirksomhederne. De virksomheder, der lykkes hermed, høster gevinster i form af øget kundefastholdelse, øget salg til kunderne og øget kundetilgang samtidig med, at omkostninger reduceres.

Derfor sad over 350 deltagere fra store og små handelsvirksomheder i Danmark forventningsfulde klar i torsdags i Industriens Hus. Her startede branchedirektør Annette Falberg med at byde velkommen, men langt fra på den traditionelle facon. Med VR og AR teknologierne var der fint besøg af astronaut Andreas Mogensen. Og ved at berige teknologierne med Big Data kunne Annette fra scenen pege på gæsterne i salen, hvorefter der poppede talebobler op, der viste deres tweets eller LinkedIn-profiler.

Dagens pointer som oneliners
Herefter sprang moderator og entrepreneur Tim Vang, CEO fra pree.to på scenen, og han førte med vid og humor dagens mange danske og internationale oplægsholdere gennem et tæt pakket program. Du kan se konferencens oplæg, der blevet live streamet her.      

Formålet med konferencen var at servere en stor portion faglig viden og værktøjer til medlemmernes dagligdag.

Nogle af dagens pointer var:

  • Vi skal gå fra e-handel til a-handel og få greb om kunderne ved bl.a. at blive en del af deres logistik, fremtidsforsker og direktør Jesper Bo Jensen, Center for fremtidsforskning.

  • Vi tænker digitalt, men skal levere i den fysiske verden, CEO Jonathan Chippindale, Holition.

  • The experience is King. Only 22 per cent of the consumers say the average company understands them, Digital Agency Manager Derick Wiesner, IBM Europe.

  • Solar A/S har omdefineret dem selv fra at være en grossistvirksomhed til at være en sourcing- og servicevirksomhed. De ser software som den nye nøgle til produktivitet i byggeriers værdikæde, hvilket giver helt nye muligheder for at skabe kundeværdi. Vi fokuserer på kunden, og gør op med it-snak samt buzzwords, Chief Commercial Officer Hugo Dorph, Solar A/S.

  • Fremtidens sælgere skal være bedre til at forstå forretningen – altså kundernes forretning. I stedet for kun at fokusere på eget produkt. Salgsmøder skal ændre sig fra kun at have fokus på salgstal. Sælgere skal også have fokus på Slow Thinking, Partner Mads Winther, Intenz P/S.

  • Danske virksomheder skal samarbejde for overleve kampen mod giganter som Amazon, Adm. direktør Jacob Risgaard, Coolshop.com.

  • Proaktivt værtskab og strategisk tilgang til Customer Experiences skaber magi, genbesøg og salg. Utilfredse kunde klager ikke – de kommer bare ikke igen, Customer Experience Manager Ian Wisler-Poulsen, Tivoliakademiet Tivoli.

  • Talenter skal levere på fremtidens behov, så kend medarbejdernes "Learning agility”, Det gælder ikke kun sælgerne, HR-direktør Mikala Larsen, Nestlé Norden.

    Læs mere her: Hvordan dyrker Nestlé talenter? Få inspiration til egne rækker.

  • Fra High Tech til High Touch. Det handler om følelser og loyalitet, når vi taler om B2P, Business to People, Partner Lotte Nystrup Lund, FUTU Innovationsbureau.

    Læs mere her: Gamification: Innovativt spil skaber fire gode råd til at vinde fremtidens kunder.

Læs flere artikler fra dette års Salgskonference 2018 på de ovenstående links.

Særlig stor tak til direktør Michael Harboe fra Virsabi for at skabe VR-historie til konferencens intro.

Vi glæder os til allerede til at se jer alle sammen næste år. Stor hilsen fra teamet i DI Handel.

 

Relateret