Søren Kaster og Tom Heron giver gode råd til, hvordan du undgår greenwashing i din kommunikation.

Foto: LEAD AGENCY & NIRAS
07.01.21 DI Rådgiverne Nyheder

Kommuniker klimatiltag uden at gå for langt

Hvordan brander du klimatiltag uden, at du greenwasher din virksomheds aktiviteter? Og hvilke faldgruber skal du være særligt opmærksom på? Få tre gode råd fra to eksperter.

”Transparens, dokumentation og ambitiøse - men troværdige - mål, er kodeordene, når du skal kommunikere bæredygtighed”, fortæller Søren Kaster, partner og CEO i LEAD AGENCY.

Tirsdag den 19. januar 2021 var han oplægsholder på vores webinar Sådan undgår du greenwashing i din branding.

Pas på grøn markedsføring

”Du skal kunne stå inde for jeres kommunikation. Overvej hvordan du kan underbygge det, når I f.eks. skriver ”grøn” i jeres kommunikation med kunder. Der er mange nuancer af grøn, så grøn i forhold til hvad?”, fortæller Tom Heron, direktør med ansvar for bl.a. bæredygtighed, miljø og digitalisering i den rådgivende ingeniørvirksomhed NIRAS.

Han er den anden oplægsholder på vores webinar om kommunikation af virksomheders bæredygtighedsindsats.

Læs også: Gode råd og værktøjer til Verdensmålene

Tre gode råd til din branding

Få Søren Kasters og Tom Herons tre bedste tips til branding af arbejdet med bæredygtighed og Verdensmål:  

1. Transparens og dokumentation: Vær ærlig om, hvor langt I er kommet med jeres bæredygtighedsindsats, også om de udfordringer, I oplever, siger Søren Kaster.

2. Vælg den rigtige strategi for jer: Vær ambitiøs, men realistisk, påpeger Søren Kaster.

3. Vær tro mod jer selv: Jeres bæredygtighedstiltag bør hænge solidt sammen med jeres hidtidige indsatser inden for CSR, branding, effektiviseringsbestræbelser mv. Hvis I pludselig ’skifter ham’, kræver det særlige begrundelser, hvis troværdigheden internt og eksternt skal være intakt, fortæller Tom Heron.

Læs også: Tre skarpe til Epinions Berit Didriksen

Undgå greenwashing i din kommunikation

Vil du vide mere om, hvordan du kommunikerer din klimaindsats uden, at du greenwasher din virksomheds aktiviteter? Så se vores webinar med Søren Kaster og Tom Heron, hvor de kommer med endnu flere gode råd til, hvordan du undgår at gå for langt i din branding.

Se eller gense webinaret her: Sådan undgår du greenwashing i din branding

HOLD DIG OPDATERET

Modtag  DI Rådgivernes nyhedsbrev og få information om rådgivningsbranchen, seneste nyt fra den politiske scene, faglig inspiration og invitationer til relevante arrangementer.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret indhold