Arrangement

ProWein 2024

DI og Mixology International giver danske bar-virksomheder mulighed for at deltage på den danske fællesstand på ProWein 2024 i Düsseldorf.

ProWein 2024

I over 25 år har ProWein været verdens førende messe for vin og spiritus, hvor professionelle inden for vin, handel, produktion og gastronomi mødes til 3 dages koncentreret forretning. På vin er der normalt ca. 10 års ventetid på at få fingrene i en stand, men med deres nye koncept 'Same but different' har Mixology International fået mulighed for at samle 12 af Danmarks innovative virksomheder til et fælles eksportfremstød på ProWein.

'Same but different' har sin egen hal hvor detailhandlere, restauratører og gastronomer m.fl. er på udkig efter nye trends og godt håndværk. Hos tyske indkøbere er der stort fokus på Nordiske produkter. Danske virksomheder tilbyder disse produkter af meget høj kvalitet og har derfor også et godt ry på det tyske marked. 

Med 61.500 internationale gæster og 1.140 journalister i 2019 er der store forventninger til ProWein 2024, og der er stor mulighed for international afsætning. 

Den danske fælles stand

DI og Mixology International skaber de ydre rammer for fællesstanden, så det både er nemt og bekvemt for virksomheder at deltage på messen. Standen vil være opdelt i 2 afdelinger, 12 standområder til danske brands, samt et fælles bar område på 145 m2. Derudover vil der være 2 tasting områder på hver side af baren, som danner gode rammer for foredrag eller afholdelse af møder med kunder og samarbejdspartnere mfl. 

Der får du:
  • Eget område på den danske fællesstand
  • En relevant og bred markedsindsigt, på det tyske marked såvel som andre europæiske eksportmarkeder
  • Deltagelse ved netværksarrangement
  • Matchmaking og kontakt til tyske og internationale samarbejdspartnere. 
  • Sparring til go-to-market-, pris- og markedsføringsstrategi, emballagekrav, beskatning mm.
  • Stor fælles bar og 2 tasting areas med skærm
  • Marketing services
Fordele ved fælles stand:
  • Større eksponering og synlighed ved at stå på en dansk fællesstand sammen med andre danske virksomheder.
  • Erfaringsudveksling og vidensdeling
  • Lavere omkostninger ved at være fælles om udgifterne
  • Fælles markedsføring og brug af udenrigsministeriets logo

 

Organizer                                                            Co-Organizer

              

Branding Partner                                         Partly funded by