Webinar

Webinar om stor arbejdsmængde og tidspres

Regler og best practice - dette webinar er det første af fem webinarer, der sætter fokus på de nye AT-vejledninger knyttet til Ar-bejdstilsynets bekendtgørelse om psykisk arbejdsmiljø.

Stor arbejdsmængde og tidspres kan forekomme i alle virksomheder og i alle brancher og opstår typisk, fordi nogle opgaver har vist sig større eller mere komplekse end forventet, eller fordi uforudsete hændelser, som pludseligt opståede, vigtige ordrer, maskinnedbrud eller sygefravær, skaber ekstra pres på medarbejderne.

Det er en ledelsesmæssig opgave at sikre, at stor arbejdsmængde og tidspres ikke kommer til at udgøre en sikkerhedsmæssig eller sundhedsmæssig risiko for medarbejderne. På dette webinar for ledere i DI’s medlemsvirksomheder stiller vi skarpt på Arbejdstilsynets bekendtgørelse om psykisk arbejdsmiljø samt den nye AT-vejledning, der konkretiserer, hvordan virksomheden kan leve op til kravene relateret til stor arbejdsmængde og tidspres.  Samtidig vil DI’s konsulenter give deres bud på, hvordan arbejdsgivere og ledere i praksis kan forebygge, at stor arbejdsmængde og tidspres kommer til at belaste medarbejdernes helbred.

Program

    • Velkomst og introduktion

    • Hvad er stor arbejdsmængde og tidspres?

    • Hvilke risici kan der være forbundet med stor arbejdsmængde og tidspres?

    • Hvilke pligter har arbejdsgiver, ledere og medarbejdere?

    • Hvordan afdækkes og vurderes stor arbejdsmængde og tidspres?

    • Hvordan forebygges risikoen for ansattes sikkerhed og sundhed?

Underviser

Jan Lorentzen

Seniorchefkonsulent

  • Mobil: +45 2328 5264
  • Direkte: +45 3377 3632
  • E-mail: jlo@di.dk

Underviser

Kirstine Spiegelenberg

Seniorchefkonsulent

  • Mobil: +45 2633 1868
  • Direkte: +45 3377 4788
  • E-mail: kisp@di.dk