Webinar

Sport for Business

Deltag i vores tutorial om sports marketing på virksomhedsniveau. Hør om, hvordan det kendte buttercookies brand Danisa med succes har brugt badminton og andre sportsgrene til markedsføring i Kina.

Kinas regering afsætter mange ressourcer til udvikling af den nationale sportsindustri. Samtidigt investerer virksomheder enorme summer i at få fat i unge kinesiske forbrugere gennem sport, spil og streaming.

Webinaret handler om de spændende perspektiver i at forbinde forretningsudvikling med sport. Du får indsigt i, hvordan man bruger sportsplatforme og sportsbegivenheder til at sælge produkter på det kinesiske marked. Du lærer også om værdien af sponsorater og associering med udvalgte atleter.


Program

10:00 Velkomst
Jesper Halle, Danish Trade Council China

10:05 Erfaringer med sports marketing i Kina
Erik Bresling, Danish Speciality Foods

10:40 Q&A session
Moderator: Peter B. Hansen, Dansk Industri

11:00 Slut på webinar

    • Erik Bresling er administrerende direktør for Danish Specialty Foods A/S, der ejer brandet Danisa Butter Cookies. Han har spillet en afgørende rolle i udviklingen af Danisa, og i dag er brandet en global markedsleder indenfor sit segment. Erik bor i Danmark, men tilbringer under normale omstændigheder en stor del af sin tid rundt om i verden. Især i Kina og Sydøstasien, hvor han har gennemført en lang række markedsføringsaktiviteter med udgangspunkt i kommercielle medier, sociale medier, billboard promotion, brandambassadører, sponsorater osv. Danisa producerer og sælger i dag produkter i mere end 80 lande. Firmaets succes er funderet i et stærkt fokus på markedsanalyse samt eksekvering af innovative strategier for detailhandel. Danisa har været hovedsponsor for det danske badmintonlandshold i en årrække og har haft stor succes med at integrere sport i en kommerciel sammenhæng. Det gælder ikke mindst i Danmark og på asiatiske markeder, hvor badminton er blandt de førende sportsgrene.