Webinar

Webinar om SMV:Eksport

Optimer dine muligheder for tilskud til eksport - deltag i webinaret mandag den 13. maj kl. 9.30 – 10.30

Webinaret er et samarbejde mellem DI’s regionalforeninger og erhvervshusene.

Den 27. maj åbnes der igen op for ansøgninger til SMV:Eksport. SMV:Eksport giver op til 150.000 kr. i tilskud til rådgivning, der kan booste din virksomheds eksport på nye markeder.

Tilsagn tildeles efter point – så det kan betale sig at forberede din ansøgning. Webinaret klæder dig på, så du bliver klar til at søge tilskud til din virksomhed. Du får viden om, hvad SMV:Eksport giver tilskud til, samt vejledning om hvordan du søger.

Arrangementet er målrettet eksporterende SMV virksomheder. Deltagelse er gratis.

Program

9.30 Velkomst

v/ Lotte Jespersen, chefkonsulent i DI

9.32 SMV:Eksport

Bliv introduceret til SMV:Eksport og få konkret vejledning om, hvad du kan søge tilskud til og hvordan af Thomas Hagerup, projektkonsulent i Erhvervshus Hovedstaden.

10.00 DI International Business Development (DIBD)

DI har kontorer i hele verden, der hjælper virksomheder med etablering, rekruttering og vækst. Chef for DIBD Mikkel Larsen Tolstrup fortæller om, hvordan DI konkret kan hjælpe.

10.15 E-commerce

E-commerce er en enestående mulighed for danske virksomheder, der med nye online salgskanaler kan komme hurtigt over grænsen og få adgang til nye kunder og nye markeder. Få status på e-commerce og hør DI’s e-commerce ekspert Mie Bilberg fortælle om trends indenfor e-eksport salg.

10.30 Slut

Om SMV:Eksport:

SMV:Eksport giver op til 150.000 kr. til en rådgiver. Dvs. du får 50% i tilskud til en rådgiverudgift på max. 300.000 kr.

Puljen åbner for ansøgninger mandag den 27. maj kl. 8.00. Der er åbent for ansøgninger indtil mandag den 3. juni kl. 23.59. Der forventes mange ansøgninger og kun de bedste får tilsagn.

Der kan ydes støtte til indkøb af eksterne rådgivningsydelser, herunder konsulentbistand til brug for projektets aktiviteter f.eks:

  • udarbejdelse af markeds – og segmentanalyser
  • udarbejdelse af markedsundersøgelser
  • udarbejdelse af go2market strategi/plan
  • salgskanal strategi/plan
  • kommunikationsstrategi/plan
  • hjælp til opnåelse af certificering, varemærkeregistrering og patenter

Forudsætningen for ovennævnte aktiviteter/udgifter er, at de skal være nødvendige for at kunne lancere et nyt produkt eller eksisterende produkt på et nyt marked for ansøgervirksomheden.

Lotte Jespersen

Lotte Jespersen

Chefkonsulent

Susanne Munk Jørgensen

Susanne Munk Jørgensen

Teamleder