Webinar

Sådan undgår du greenwashing i din branding

Hvordan kommunikerer du klimatiltag uden, at du greenwasher din virksomheds aktiviteter? Få gode råd til branding af din bæredygtighedsindsats og det strategiske arbejde med Verdensmålene.

Foto: Getty Images

Webinaret er overstået

Afspilning af webinar kræver medlemsskab af: DI

Login her

Du sætter din virksomheds omdømme og den grønne omstilling på spil, hvis du brander jer grønnere, end I reelt er.

Men det er svært at opstille en præcis grænse for, hvornår en virksomhed reelt er grøn, og hvornår der er tale om greenwashing.

God klimaadfærd i erhvervslivet

Tirsdag den 19. januar sætter vi fokus på bæredygtighed, FN’s Verdensmål og hvordan virksomheder kommunikerer deres klimaindsats uden at gå for langt. 

Vi kommer ind på:

  • Gode råd til branding af arbejdet med bæredygtighed og Verdensmål
  • Hvornår er der tale om greenwashing?
  • Hvordan kommunikerer du åbent og ærligt om udfordringer med bæredygtighed?
  • Hvordan finder du den rigtige marketingstrategi for bæredygtighed?
  • Hvor detaljeret anbefales det at kommunikere, f.eks. CO2-regnskabet?

Målgruppe

Webinaret er relevant for CEO’s og medarbejdere med ansvar for kommunikation, marketing, bæredygtighed og Verdensmål i virksomheder, der har eller er godt i gang med at udarbejde en bæredygtighedspolitik med reduktionsmål og initiativer til en grøn omstilling.

Praktisk

Webinaret er gratis for DI-medlemmer.

Moderator er branchedirektør i DI Rådgiverne, Katrine Ellersgaard Nielsen.

Webinaret er en del af en webinarrække om virksomheders bæredygtighedsindsats og strategiske arbejde med Verdensmålene.

Oplægsholder

Søren står i spidsen for otte partnere og den daglige ledelse af LEAD Agency. Derudover arbejder Søren som trusted advisor for en række virksomheder, og han har speciale i krisekommunikation, budskabs- og medietræning og branding af CEO’s. Søren er uddannet journalist, og han har en fortid som vært på bl.a. P4, P3, TV-Avisen og Go’ Morgen Danmark og Jeopardy.

LEAD Agency

Søren Kaster

Partner & CEO

Oplægsholder

Tom er direktør med ansvar for bæredygtighed og digitalisering i den rådgivende ingeniørvirksomhed, NIRAS. Her rådgiver han bl.a. inden for vand, klima, energi, miljø, jordforurening, grundvand, klimatilpasning, cirkulær økonomi og bæredygtig byudvikling. Tom er cand. scient. i geologi, og han brænder for at fremme den bæredygtige og cirkulære udvikling af byerne.

NIRAS

Tom Heron

Direktør for bæredygtighed, digitalisering, planlægning og miljø