Sådan undgår du greenwashing i din branding
Hvordan kommunikerer du klimatiltag uden, at du greenwasher din virksomheds aktiviteter? Få gode råd til branding af din bæredygtighedsindsats og det strategiske arbejde med Verdensmålene.
Afspilning af webinar kræver medlemsskab af: DI
Du sætter din virksomheds omdømme og den grønne omstilling på spil, hvis du brander jer grønnere, end I reelt er.
Men det er svært at opstille en præcis grænse for, hvornår en virksomhed reelt er grøn, og hvornår der er tale om greenwashing.
God klimaadfærd i erhvervslivet
Tirsdag den 19. januar sætter vi fokus på bæredygtighed, FN’s Verdensmål og hvordan virksomheder kommunikerer deres klimaindsats uden at gå for langt.
Vi kommer ind på:
- Gode råd til branding af arbejdet med bæredygtighed og Verdensmål
- Hvornår er der tale om greenwashing?
- Hvordan kommunikerer du åbent og ærligt om udfordringer med bæredygtighed?
- Hvordan finder du den rigtige marketingstrategi for bæredygtighed?
- Hvor detaljeret anbefales det at kommunikere, f.eks. CO2-regnskabet?
Målgruppe
Webinaret er relevant for CEO’s og medarbejdere med ansvar for kommunikation, marketing, bæredygtighed og Verdensmål i virksomheder, der har eller er godt i gang med at udarbejde en bæredygtighedspolitik med reduktionsmål og initiativer til en grøn omstilling.
Praktisk
Webinaret er gratis for DI-medlemmer.
Moderator er branchedirektør i DI Rådgiverne, Katrine Ellersgaard Nielsen.
Webinaret er en del af en webinarrække om virksomheders bæredygtighedsindsats og strategiske arbejde med Verdensmålene.
Oplægsholder
Søren står i spidsen for otte partnere og den daglige ledelse af LEAD Agency. Derudover arbejder Søren som trusted advisor for en række virksomheder, og han har speciale i krisekommunikation, budskabs- og medietræning og branding af CEO’s. Søren er uddannet journalist, og han har en fortid som vært på bl.a. P4, P3, TV-Avisen og Go’ Morgen Danmark og Jeopardy.
LEAD Agency
Søren Kaster
Partner & CEO
Oplægsholder
Tom er direktør med ansvar for bæredygtighed og digitalisering i den rådgivende ingeniørvirksomhed, NIRAS. Her rådgiver han bl.a. inden for vand, klima, energi, miljø, jordforurening, grundvand, klimatilpasning, cirkulær økonomi og bæredygtig byudvikling. Tom er cand. scient. i geologi, og han brænder for at fremme den bæredygtige og cirkulære udvikling af byerne.