Arrangement

E-eksportdagen 2022 – få dit online salg over grænsen

E-eksport er en enestående mulighed for danske virksomheder, der med nye online salgskanaler kan komme hurtigt over grænsen og få adgang til nye kunder og nye markeder. Hør om trends indenfor B2B e-eksport salg, lær af dygtige danske e-eksportører og bliv klædt på til at indtage nye markeder af internationale specialister fra Dansk Industri.

Hvem er denne konference for?
Denne konference er for virksomheder, der sælger eller vil i gang med at sælge internationalt via e-commerce platforme som: markedspladser, egen webshop og/eller via forhandlers online salgskanaler.

Du vil til denne konference, lære om:

  • Trends indenfor B2B e-eksport.
  • Hvordan dygtige virksomheder på forskellig vis har fået succes med internationalt salg via e-commerce.
  • Hvordan du får succes på bl.a. det tyske og det amerikanske marked.

Få inspiration og svar til denne konference, hvor vi mødes og deler viden.

Program

  • Vibeke Dall Bjerrum

    Studievært, TV2 News

    Moderator

  • 8.30

    Morgenmad og registrering

  • 9.00

    v/ Branchedirektør DI Handel, Jacob Kjeldsen

    Velkommen

  • 09.15

    Status på verdensøkonomien

  • 09.30

    v/ G.M. Benelux, Nordics, UK Roland Palmer, Alibaba Group
    EU Strategic Partnerships Director,
    Mattia Miglio, Alibaba Group

    TECH: Alibaba – ready to go global?

    Dette indlæg er på engelsk.
    Come and discover the latest trends for B2B e-commerce and how Alibaba.com, the leading global B2B marketplace, can help your business access new markets and reach customers around the world
    Alibaba.com is the leading platform for global B2B e-commerce, enabling Danish SMEs to reach and match with more than 40 million active buyers in over 190 countries and regions - from the US to India, Brazil to the EU. The marketplace sees strong international demand across a broad range of categories, with roughly 340,000 inquiries submitted every day on the platform.

  • 10.00

    v/ Director Digital commerce & Marketplaces Claes Justesen, Deloitte

    TREND: Virksomheder opretter egne markedspladser, hvorfor gør de det?

    Markedspladser vinder ind som værende den foretrukne handelsplads både for forbrugeren, men også for den professionelle indkøber. Virksomheder opretter i stigende grad deres egne online markedspladser og tager ejerskab på økosystemet rundt om salget af deres produkter og styrker deres position på markedet. Hvad er fordelene og ulemperne ved den forretningsmodel. Hvornår er det et godt valg at bygge egen markedsplads og hvornår frarådes det? Få svar her.

  • 10.15

    v/ Commercial responsible of e-channel and marketplaces Allan Uldal Riis

    CASE: Satair Market Place. En digital forretningsmodel, sikrede en ny stærk markedsposition

    Satair udfordrede flybranchens status quo. I stedet for kun at kigge på primære effektiviseringsmuligheder, valgte Satair at tænke mere innovativt på den samlede værdikæde. Satair Marketplace – integreret med Satair Market, giver nye omsætningsstrømme for Satair, da markedspladsen giver tredjepartsleverandører og producenter fra hele verden adgang til at sælge via Satairs avancerede commerce-motor. Satairs Marketplace er en langsigtet strategisk satsning, der skaber en helt ny markedsposition for Satair, ved at skabe transparens og alternative sourcing, resulterende i rådgivende og anbefalende service til kunderne. Hør hvorfor Satair er gået den vej, hvilke overvejelser og forventninger, der ligger bag.

  • 10.40

    v/ Christian Beer, CEO Dynamic Web

    TECH: B2B Digitalisering via webshop – hvad trender?

  • 11.10

    Pause

  • 11.30

    TBA

    CASE

  • 12.00

    1: Tyskland (DI), v/ Robert Perz, Director, Tyskland, Dansk Industri
    2: UK (UM),  v/ Udenrigsministeriets Trade Council i UK
    3: Kina (DI) v/ Peter Bøgh Hansen, Director, Sense China, Dansk Industri

    Break out session

  • 12.30

    Frokost

  • 13.15

    4: USA (DI), v/ Louis Funder, Director USA, Dansk Industri
    5: NO (UM) – v/ Udenrigsministeriets Trade Council i Norge
    6: SE (UM) - v/ Udenrigsministeriets Trade Council i Sverige

    Break out session

  • 13.45

    Q&A - ekspertpanel – stil spørgsmål og få svar.

  • 14.15

    QUIZ: Test dig selv, hvad har du lært af dagens oplægsholdere indtil videre.

    Der er naturligvis skønne præmier til de tre bedste.

  • 14.30

    v/ Mads Troelsgaard, CEO & co-founder af SynergyXR

    Metaverset - Hvad du skal vide og hvordan du forbereder dig.

    Metaverset er den tredje revolution af internettet, den første revolution gav os internettet, som gjorde at vi kunne handle med hinanden online. Den næste revolution gav os smartphonen, som igen åbnede de digitale salgskanaler på nye måder og skabte nye forretningsmodeller og økosystemer, så hvad kommer, der til at ske med den tredje revolution og hvordan forbereder du din virksomhed på det?

  • 15.00

    v/ Dansk Industri, chefkonsulent for e-commerce Mie Bilberg

    Afrunding

  • 15.10

    Kaffe og netværk

Susanne Praefke Svendsen

Susanne Praefke Svendsen

Koordinator

Koordinator

Mie Bilberg

Mie Bilberg

Chefkonsulent

Chefkonsulent