Seminar om de danske oplevelsessegmenter og deres markedspotentialer
Størstedelen af Erhvervsdanmark har måtte gentænke deres forretningsmodel i 2020. Turisme- og oplevelseserhverv er ingen undtagelse.
På dette seminar offentliggør vi en rapport, der kan hjælpe oplevelsesindustrien med at komme stærkt tilbage i 2021. ''Sådan oplever danskerne'' – en segmentering af danskerne til aktører, der arbejder med markedet for oplevelser er udarbejdet af Epinion for Dansk Industri.
Se introduktion til ''Sådan oplever danskerne'' i nedenstående video.
Rapporten udfolder på baggrund af interviews med 5.000 danske kulturbrugere 11 segmenter og deres markedspotentialer for en række forskellige oplevelsestilbud, som f.eks. museer, forlystelsesparker, biografer og festivaler.
''Sådan oplever danskerne'' er et værktøj, der kan hjælpe oplevelsesaktører med at identificere, prioritere og forstå relevante – og ikke mindst irrelevante – segmenter for netop jeres organisation.
Bliv klogere på arbejdet med segmenter, få refleksioner fra Tivoli og Designmuseum Danmark om arbejdet med kundegrupper og hør ekspert i ledelse, publikumsudvikling og innovation, Søren Mikal Rasmussen, sætte fokus på de ledelsesmæssige perspektiver af forretningsudvikling blandt oplevelses- og kulturaktører.
-
-
9.00 Velkommen
Henriette Søltoft, vicedirektør, DI
-
9.05 De danske oplevelsessegmenter og deres markedspotentiale
Mille Marcussen, Senior Manager - Head of Tourism & Culture, Epinion
-
9.40 Målgrupper og potentialer i den danske oplevelsesøkonomi – refleksioner fra Tivoli og Designmuseum Danmark
Nikolina Olsen-Rule, Kommunikationschef, Designmuseum Danmark og Kenneth Madsen, Head of Digital, Salg & Marketing, Tivoli
-
10.05 Ledelse, der skaber sund forretning
Søren Mikael Rasmussen, direktør, Rasmussen Nordic
-
10.25 Opsamling og tak for i dag
Henriette Søltoft, vicedirektør, DI
-
Målgruppe
Seminaret er målrettet ledere, chefer og medarbejdere i kultur- og oplevelseserhvervene, der arbejder med og er interesserede i forretnings- og produktudvikling, strategi, markedsføring og kommunikation.
Workshop: Kender du typen? Forstå dit publikum – og nå ud til nye gæster!
I forlængelse af seminaret afholder Dansk Industri og Epinion i januar 2021 to workshops, hvor vi går i dybden med det nye segmenteringsværktøj til aktører, der arbejder med turisme og oplevelser. Efter workshoppen vil I være rustet til at arbejde med segmenter som en tilgang til markedet.
Tilmeld dig workshops og læs mere her.