Online webinar

15 initiativer til at skabe større kønsdiversitet i rådgivervirksomheder

Vil du gerne skabe større kønsdiversitet i din virksomhed , men ved du ikke helt, hvordan du kommer i gang, eller hvilke områder af virksomheden du kan arbejde med?

Foto: Getty Images

Deltag i webinaret tirsdag den 27. april og bliv klogere på, hvilke udfordringer en skæv kønsvridning i rådgiverbranchen skaber, og få indsigt i 15 initiativer, der kan være med til at skabe en større kønsdiversitet i din virksomhed samt, hvordan du kommer i gang med at bruge dem.

I starten af 2020 vedtog Managementrådgiverbranchen en vision for kønsbalancen. Deres langsigtede mål er, at kvinder kommer til at udgøre halvdelen af holdet på alle stillingsniveauer i branchen. Arbejdet er godt i gang mange steder, men det går ikke hurtigt nok i den rigtige retning.

15 konkrete initiativer

Derfor har en arbejdsgruppe bestående af en lang række virksomheder fra branchen gennem det sidste år arbejdet på inspirationskataloget ”Sådan får vi flere kvinder i konsulentbranchen – og får dem til at blive”.

Resultatet er 15 anbefalinger fra virksomhed til virksomhed under overskrifterne Ledelse, Rekruttering, Fastholdelse og Forfremmelse, der kan være med til at øge kønsdiversiteten i de enkelte virksomheder.

Relevant for alle virksomheder

Selvom initiativerne er udarbejdet af virksomheder fra managementrådgiverbranchen, mener vi også, at initiativerne har relevans langt ud over rådgiverbranchen.

Inspirationskataloget indeholder en alsidig samling af ideer, der alle kan skaleres. Ikke alt passer til alle, men forhåbentlig kan ideerne inspirere og give et skub i den rigtige retning. Derfor hilser vi også virksomheder uden for managementrådgiverbranchen velkommen til webinaret.

Program

På webinaret kommer vi til at præsentere arbejdet med initiativerne, fortælle om udfordringerne med kønsdiversitet i rådgiverbranchen samt gennemgå de enkelte initiativer. Webinaret vil både bestå af oplæg fra arbejdsgruppen og diskussioner i mindre grupper.

    • Kl. 14.00 Velkomst

    • Kl. 14.10 Præsentation af udfordringerne og fri debat

    • Kl. 14.40 Pause

    • Kl. 14.45 Præsentation af initiativerne og diskussion i mindre grupper

    • Kl. 15.15 Opsamling fra diskussionerne i grupper

    • Kl. 15.30 Tak for i dag