Zeliha Yeser vinder DIs lærlingepris 2020 for sin indsats hos Meggitt. På billedet ses fra venstre: Kenneth Aaby Sachse fra Foss, næstformand for DI Hovedstaden, Benedikte Kiær (K), borgmester i Helsingør, Zeliha Yesser og adm. direktør Frank Jespersen fra Meggitt.

26.02.20 DIB Nyheder

Zeliha er den første – men absolut ikke sidste - elev hos Meggitt

Zeliha Yeser er glad, åben, kvik og videbegærlig. Derfor var hun et indlysende valg til DI Hovedstadens pris som Årets Lærling i Nordsjælland 2020.

For få år tilbage stod det bestemt ikke skrevet i stjernerne, at Meggitt skulle indstille en elev til årets lærlingepris. For virksomheden havde nemlig ikke nogen. I Meggitt havde de længe diskuteret, om de burde tage en elev, men de var meget i  tvivl om, hvorvidt det, de kunne tilbyde, var godt nok til en elevplads - og hvor stor en opgave det ville være at have en elev.

Men tvivlen blev gjort til skamme, da de fik Zeliha Yeser inden for døren.

- Zeliha var ren gevinst for teamet fra dag ét. Hun er glad, åben, kvik og videbegærlig. Hun tager ansvar og planlægger sin dag. Hun er afholdt af alle sine kollegaer og med sit gode humør, har hun kun bidraget til et endnu bedre arbejdsmiljø, fortæller Materials Director Karen Breumlund fra Meggitt.

Hun fortsætter:

- Vi forventede altså, at det ville være en omkostning for os at have en lærling, men vi har hurtigt måttet indse, at vi faktisk ville have haft svært ved at undvære Zeliha. Efter endt læretid er hun derfor også blevet ansat i virksomheden.

Dermed var Zeliha et indlysende valg til DI Hovedstadens pris som Årets Lærling i Nordsjælland 2020.

Læs også: Talentprogram for erhvervselever giver værdifuld praktisk viden

Meldt sig som ambassadør

I Meggitt kører man et program, der hedder ”High Performance Culture”, som går ud på at alle medarbejdere arbejder aktivt for et godt arbejdsmiljø. Sammen med en håndfuld andre medarbejdere har Zeliha meldt sig til at være ambassadør, og med sin naturlige pli og hensyn er hun en rollemodel for alle andre i virksomheden.

Zeliha formåede i sit afsluttende projekt at være medvirkende til at løse et kvalitetsproblem, som Meggitt har haft med uønskede huller i keramikken.

Fordi det har været en så stor succes med Zeliha ombord, så har Meggitt bestemt, at de selvfølgelig skal have elever fremover.  

- Zeliha er et godt bevis på, at den første elev som ofte er begyndelsen til flere, siger DI Hovedstadens næstformand, Kenneth Aaby Sachse.

Han opfordrer til, at endnu flere virksomheder vælger at tage elever og lærlinge ind.

Læs også: 40 ting it-elever kan gøre for din virksomhed

Hold dig opdateret

Modtag nyhedsbrevet DI Business med relevante nyheder fra erhvervslivet, politiske analyser og nøgletal samt invitationer til arrangementer, kurser og netværk med relation til erhvervslivet.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Anne Ginderskov Hansen
Skrevet af:

Anne Ginderskov Hansen

Anne Ginderskov Hansen

Anne Ginderskov Hansen

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 4841
  • Mobil +45 4079 5870
  • E-mail angh@di.dk