Bliv medlem

Her kan du læse, hvilke fordele vi tilbyder vores medlemmer, og hvordan du bliver medlem.

Bliv en del af et ansvarligt fællesskab

Vores medlemmer er private virksomheder, der møder danskerne gennem hele livet. Forældrene, som modtager fertilitetsbehandling for at blive en familie. Barnet, der går i vuggestue. Den udsatte unge, der har brug for bostøtte og terapi. Den voksne, der rammes uforudset af sygdom og gør brug af genoptræning og handicapservice. Bedsteforældrene, som skal have hjælp i hjemmet eller flytte på plejehjem. Private virksomheder, der alle gør en væsentlig forskel for børn, unge og voksne i Danmark – uanset hvem de er.

Dansk Sundhed og Velfærd samler private virksomheder indenfor

  • Børneområdet
  • Socialområdet
  • Ældreområdet
  • Sundhedsområdet

Læs om de forskellige medlemstyper her.

  1. Interessevaretagelse og synlighed

    Vi varetager medlemmernes fælles interesser, herunder fremhæver problemstillinger og påvirker den sundheds- og velfærdspolitiske dagsorden, samt agerer talerør overfor centrale aktører.

  2. Netværk og best practice

    Vi skaber synergi mellem medlemmerne, eller mellem medlemmerne og deres samarbejdspartnere, når vi faciliterer relevante netværk og møder – og vi giver adgang til konferencer og workshops.

  3. Viden og analyse

    Vi præsenterer ny viden og indsigt om politiske dagsordener, digitalisering, arbejdsmiljø, bæredygtighed og meget mere.

  4. Individuel rådgivning

    Vi tilbyder rådgivning på alle arbejdsgiverområder herunder om ansættelsesforhold, opsigelser og barselsorlov.

 

Læs mere om medlemsfordele i DI Service her.

Etiske regler for medlemmer af Dansk Sundhed og Velfærd

De etiske regler beskriver vores værdier og de normer for god forretningsskik, som gør sig gældende for medlemmer af Dansk Sundhed og Velfærd.

Etiske regler i forhold til samfundet
Et medlem af Dansk Sundhed og Velfærd skal:

  • være en god ambassadør for branchen i forhold til det danske samfund, og således sikre at gældende lovgivning til enhver tid overholdes,
  • arbejde for at højne branchens anseelse i samfundet.

Etiske regler i forhold til kunderne
Et medlem af Dansk Sundhed og Velfærd skal:

  • arbejde for sund konkurrence, høj kvalitet i arbejdet og iagttage god forretningsskik,
  • kun påtage sig arbejde, som det respektive medlem har de fornødne kvalifikationer og ressourcer til at udføre fagligt korrekt og ansvarligt i forhold til den indgåede kontrakt,
  • gennem en åben og fair samarbejdsform medvirke til, at eventuelle uoverensstem- melser løses på den mest hensigtsmæssige måde.

Etiske regler i forhold til medarbejderne
Et medlem af Dansk Sundhed og Velfærd skal over for den enkelte medarbejder:

  • overholde og respektere den til enhver tid gældende overenskomst,
  • i størst muligt omfang beskæftige egne ansatte i produktionen frem for at benytte underleverandører,
  • tilstræbe at medarbejderne gennem uddannelse og kompetenceudvikling sikres den fornødne faglige og praktiske uddannelse,
  • tilvejebringe et trygt og godt arbejdsmiljø for de ansatte.

Etiske regler i forhold til kollegaer
Et medlem af Dansk Sundhed og Velfærd skal:

  • i alle forhold optræde kollegialt og loyalt samarbejde med andre kollegaer med henblik på, at opgaver med flere aftaleparter involveret løses bedst muligt,
  • arbejde for at udvide markedet indenfor branchen,
  • kun samarbejde med virksomheder, der aflønner medarbejderne på overenskomstmæssige vilkår,
  • omtale kollegaer i en god tone.

De etiske regler er formuleret i vores vedtægter.