29.09.23 DI Pressemeddelelse

Dansk Industri lancerer nyt udtryk med fællesskabet i centrum

Danmarks største erhvervsorganisation, Dansk Industri, lancerer for første gang i 15 år en helt ny brandstrategi, visuel identitet og kommunikationsplatform. I hjertet af det nye DI-brand er virksomhedernes centrale betydning for Danmark som samfund - et fællesskab der er mere end summen af delene, og hvor ”1 plus 1 er 11”.

I 185 år har Dansk Industri og ikke mindst organisationens medlemmer været med til at udvikle Danmark. Erhvervslivet har de senere år i stigende grad opsøgt en ambitiøs aktørrolle i samfundet, og det skal DI’s udtryk og visuelle identitet afspejle.

Derfor lancerer Dansk Industri nu den mest omfattende nye brandstrategi og -platform i mange år, der skal tydeliggøre virksomhedernes stigende betydning for fællesskabet i Danmark. Det nye udtryk bliver konkret foldet ud i bl.a. et nyt logo og en ny film.

- Behovet for at erhvervslivet indtager en mere aktiv rolle i samfundet har næppe nogensinde været større end lige nu. I DI har vi i stigende grad tilstræbt lige præcis den position, både politisk og strategisk. Nu er det på tide, at vores udtryk gør det samme. Så vi tydeligt og tidssvarende kommunikerer virksomhedernes værdiskabelse for fællesskabet, siger Morten Høyer, kommunikationsdirektør i Dansk Industri. 

Helt centralt for den nye kommunikationsplatform og DI’s nye udtryk er en film instrueret af Christoffer Boe:

- Filmen ”1 plus 1 er 11” er et billede på den styrke, der opstår i fællesskabet, når alle bringer noget til bordet og finder løsninger sammen. Når man løfter i flok og rykker lidt tættere sammen, gror en større fællesmængde end de enkelte dele hver for sig. Og man får mere med hjem, end man kom med. Derfor giver 1 plus 1 i hænderne på dansk erhvervsliv nærmere 11 end to, siger Didrik Fjeldstad, underdirektør for Brand & Marketing i DI.

Det komplette redesign af DI’s visuelle identitet og kommunikationsplatformen er skabt i samarbejde med NoA – herunder designbureauet Bold Scandinavia og det kreative kommunikationsbureau &Co.

- DI har haft høje ambitioner for, hvordan en ny visuel identitet kan være et stærkt brandstrategisk værktøj og fortælle historien om DI’s væsentlige rolle i det danske samfund. Sammen med DI har vi tilstræbt at vise et fællesskab fyldt med dynamik og kreativitet. Et fællesskab, hvor nu 20.000 medlemmers forskelligheder driver relevante løsninger for hele Danmark. Og det har været en stor og spændende udfordring på tværs af NoA, fortæller Trine Eisinger, Client Service Director i &Co. /NoA.

Læs mere om DI's nye brand her.

Relateret indhold