Bliv inspireret af det amerikanske e-commerce marked
USA er verdens største økonomi og verdens andet største e-commerce marked – kun overgået af Kina. Det gør det amerikanske marked lukrativt for en dansk virksomhed, både fordi der er gode afsætningsmuligheder og efterspørgsel på danske produkter.
Når vi skal inspireres, vender vi ofte blikket mod vest. Vi har gennem mange år lært, at trends og udvikling rammer det amerikanske marked først, hvilket giver os fordele ved at have tid til forberedelse i Europa - og dette gælder også det voksende e-Commerce markede.
E-commerce er særdeles skalerbart, og mestrer man disciplinen, er e-commerce også en nem måde at nå nye kunder på nye markeder. Dansk Industri har i mange år hjulpet danske virksomheder i USA. USA’s e-commerce epicenter er New York City, hvor fashion, beauty og lifestyle møder start-up tech, big tech og corporate America.
Herunder giver vi dig fem gode grunde til, hvordan du kan blive inspireret af det amerikanske e-commerce marked:
Fakta
USA hører til de ti hurtigst voksende markeder på online detail-salg. Det gør det nemmere at komme ind på det amerikanske marked, men svære for den der ikke mestrer e-commerce.
De amerikanske forbrugere er frontløbere i adoptionen af nye shopping-teknologier.
USA er verdens største økonomi. Forstå handelsdynamikken og hvad der sker lige nu i den mest folkerige, moderne og pulserende amerikanske by.
USA er Danmarks største eksportmarked. Derfor er det et vigtigt marked for en dansk virksomhed, med internationale ambitioner, at kende markedet godt
Hvis du overvejer at styrke din virksomheds online tilstedeværelse og e-eksport, så kan Dansk Industri hjælpe dig. Du er velkommen til at tage fat i Mille Munksgaard, Chefkonsulent på DI’s kontor i New York, på mimu@di.dk til en snak om mulighederne, herunder hvordan DI kan hjælpe din virksomhed i USA.