Ledelse af hybridarbejde
Skal du lede et team eller en afdeling, hvor nogle arbejder hjemmefra og andre er på den fysiske arbejdsplads? På dette intensive kursus bliver du klar til at lede hybridarbejde.
Rigtig mange ledere har lige nu behov for værktøjer til ledelse af hybridarbejde – altså den situation, hvor nogle af medarbejderne arbejder skiftevis på arbejdspladsen og hjemme. Det kan få betydning for ledere såvel som medarbejdere, der kan stå tilbage med spørgsmål som:
- Hvordan bevarer man motivationen, når man ikke møder hinanden fysisk?
- Hvad skal man som leder gøre anderledes?
- Hvordan sikrer man, at medarbejderne arbejder effektivt derhjemme – og trives?
- Hvordan forhindrer man oplevelsen af forskelsbehandling?
- Og hvordan får man sin organisation til at hænge sammen, når medarbejderne arbejder spredt?
Hybridarbejde kræver nye vaner
Tidligere var hjemmearbejdsdage for mange en mulighed for, ind imellem at kunne koble ”støjen” fra, når f.eks. en vigtig opgave skulle leveres, og der var brug for koncentration uden forstyrrelser. Men når hjemmearbejde er ”den nye normal”, stiller det nye krav til lederne - der er vaner, rutiner og arbejdsgange, der skal ændres, og der skal ske tilpasninger undervejs, når tingene ikke fungerer hensigtsmæssigt.
Det lærer du
På kurset bliver du klædt på til at tage dialogen om hybridarbejde i din egen organisation.
Vi ser på effekten af distance, hvor vi fokuserer på lederens rolle samt relationerne til medarbejderne. Derefter ser vi på, hvordan man kan finde frem til en god balance mellem medarbejdernes og organisationens behov, og du får nogle vigtige værktøjer til hybridledelse.
Bliv klar til den hybride arbejdsplads
Efter kurset
- har du viden om, hvad det kræver at lede hybridarbejde
- er du klar til at tage dialogen om hybridarbejde i din egen organisation
- har du kendskab til vigtige værktøjer til ledelse af hybridarbejde
- får du introduktion til DI's nye online platform, hvor du frit kan hente guidelines og nyttige viden/værktøjer til ledelse af hybridarbejde