Vigtigt at brande branchen over for de unge
På turen rundt til Gulvbranchens medlemmer er vi kommet til Garant Røde Kro, hvor vi møder Lars Høi, der ejer butikkerne i Kolding, Aabenraa og Haderslev sammen med sin bror. I fritiden sejler Lars gerne ture rundt til de danske øer og bor her på motorbåden. Desuden interesserer han sig for gamle biler -blandt andet af mærket Mustang.

Hvad kendetegner din virksomhed?
Vi har i alt ca. 60 medarbejdere og henvender os 85 procent til erhvervslivet.
Hvad lægger du vægt på i din virksomhed?
Jeg har en baggrund som gulvlægger og har i tre år været medlem af bestyrelsen for Gulvsektionen, så jeg synes, jeg kender branchen godt. Jeg synes, det er vigtigt at gøre en indsats for at brande branchen over for de unge, så de vælger at uddanne sig som gulvlæggere.
Hvad oplever du lige nu?
Det er ikke altid let at få en god lærling, så det er nødvendigt at gøre noget som branche for at sikre fagets fremtid. Derfor synes jeg, at Gulvbranchens kampagner med videoer på Facebook er et godt initiativ, fordi de er med til at profilere branchen der, hvor de unge er. Det samme gælder Skills. Jeg tænker, at fremtidens uddannelser og foreningsarbejde bør blive mere digitalt, da tiden er blevet mere knap hos alle.
Hvad får du ud af dit medlemskab af Gulvbranchen?
Bogholderiet i virksomheden bruger foreningens rådgivning om personalespørgsmål, og jeg bruger også indimellem medlemskabet til faglige spørgsmål eller Gulvfakta. Der ligger efter min mening et stort potentiale i at dyrke Gulvfakta mere over for brugerne.