10.06.21 Gulvbranchen Nyheder

Efterlyser en mere attraktivt og digitaliseret branche

Tæt på Roskildevejen ved Rødovre ligger Tæppeland Erhverv. Her standser vi på vores tur til medlemmerne. Lokalerne er åbne og lyse, men det er trofæerne, man først bider mærke i og husker: To kæmpe Elge, der når langt ind i over gulvet. Dem har Søren Hovgaard Christiansen nedlagt på jagt i Sibirien.

Vi møder sønnen Mads Hovgaard Christiansen, der trådte ind i ledelsen af virksomheden i 2017 efter sin far og samtidig tog stafetten med foreningsarbejdet i Gulvsektionens bestyrelse. Vi møder en ung mand med masser ideer til at udvikle branchen og virksomheden. Fritiden bruger han med familien i Søvang. Ligesom han dyrker kitesurfing og cykling.

Fortæl om din virksomhed

Virksomheden tager som navnet antyder sig kun af erhverv, og har vi fast tilknyttet seks-syv svende og benytter os desuden af en freelance-medarbejdere.

Hvad lægger du vægt på ved din virksomhed?

Jeg er optaget af, at branchen skal gøre det lettere at drive virksomhed. F eks. ser jeg gode muligheder for at digitalisere byggemøder og generelt være mere effektiv med digitale værktøjer.

Hvad oplever du lige nu?

Branchen kan godt bruge flere unge, der er med til at udvikle den fælles indsats. Men tiden er knap hos de unge og valgmulighederne mange. Så det er vigtigt, at gøre det mere interessant og muligt for yngre at engagere sig i foreningsarbejdet. Jeg går ind for en mere attraktiv og digitaliseret tilgang, hvis vi gerne vil ramme fremtidens medlemmer.

Hvad får du ud af dit medlemskab af branchen

Jeg benytter mig meget af Gulvfakta og de øvrige publikationer (fagtekniske PDF´er), som sparring til mit arbejde og over for kunder i rådgivningsformål(noget ala det).  Jeg er glad for de rådgivningsmuligheder, som ligger i at være medlem af branchen. Vi er også medlem af GVK og håber, at der i stigende grad vil blive stillet krav om den kvalitetssikring. Jeg læser nyhedsbrevene og er særligt optaget af det, der skaber værdi i virksomheden. 

Relateret indhold