30.06.23 Vi rådgiver dig Nyheder

Sådan vil Arla nå forbrugere digitalt

Helt tilbage i 1880'erne startede Arla's historie, da nogle svenske bønder slog sig ned på Stora Arla Gard, og i 1882 kom Arla til Danmark, da det første andelsmejeri blev indviet. Arla er i dag et andelsselskab, og er ejet af de landmænd, der leverer deres mælk.

Siden Arla's spæde start som andelsselskab, har de været igennem en lang udvikling, hvor digitaliseringen og e-commerce senere har haft en stor rolle. 

For hvordan formår man som mejeri at forbedre den digitale købsrejse, uden at man har en webshop hvor man sælger produkter direkte?

Det har været Arla's helt store spørgsmål, men alligevel har Arla formået at skabe et univers, hvor de er med til at give forbrugerne den bedst mulige oplevelse. 

Hør i videoen hvordan Arla har arbejdet med produktdata, masterdata og kundedata, samt lavet både kvantitative og kvalitative analyser, for at forbedre den digitale kunderejse for deres forbrugere. 

Relateret indhold