30.06.23 Vi rådgiver dig Nyheder

NUPO – har fundet en smart og kosteffektiv eksportvej

De har opfundet en model, som de kalder en ”digital franchise model”, hvor distributører styrer den lokale drift, men hvor Nupo er i kontrol og ikke risiker ikke at miste kundedata hvis vejene skulle skilles.

Nupo har fundet en vej ind på nye markeder, der går gennem distributører, således at de bliver fri for at ansætte egne folk i fx Rumænien, men stadig sikrer det lokale markedsfit og en lokal drift. De har opfundet en model, som de kalder en ”digital franchise model”, hvor de bygger webshoppen og de digitale mediekanaler, der skal til for at drive salget som fx sociale medie og e-mail.  

Den lokale distributør får det hele udleveret, produkter, brand, salgskanal, mediekanaler, indhold og kampagneforslag. Distributørerne skal skaffe lager, sørge for oversættelsen, kundeservice og drift. Når det er klaret, er det nemt at komme i gang med at sælge Nupos produkter.  

Nupo ejer alt digital asset, så skulle vejene skilles igen, er Nupo i kontrol og risiker ikke at miste kundedata, e-mailpermission og kunderelationen – da de digitale platforme er ejet af Nupo, men driftet af en lokal distributør. 

Relateret indhold