30.06.23 Vi rådgiver dig Nyheder

Sådan overhalede Satair konkurrenterne

Da Satair blev opmærksom på, at to tredjedele af brugerne på virksomhedens hjemmeside ikke købte noget, reagerede de ved at etablere en markedsplads. Kundetilfredsheden er høj og Satair er kommet et skridt foran konkurrenterne.

Hør Allan Uldal Riis, fortælle om Satair's erfaringer med at oprette egen markedsplads i denne video.

Satair er, med mere end 1 million varenumre på lager, et af verdens førende leverandører af innovative eftermarkedstjenester og -løsninger til den civile luftfartsindustri. Satair blev grundlagt i 1957 og blev i 2011 opkøbt af Airbus. I 2014 blev Satair Group lanceret, som er en fusion mellem Airbus Material & Logistics Management og Satair A/S.

Da Satair blev opmærksom på, at to tredjedele af brugerne på virksomhedens hjemmeside ikke købte noget, reagerede de ved at etablere en markedsplads. Kundetilfredsheden er høj og Satair er kommet et skridt foran konkurrenterne. 

"Vi kunne se, at der var en masser potentielle kunder, vi ikke kunne servicere" - forklarer Allan Uldal Riis, Commercial Responsible of E-Channel & Marketplaces, Satair.

Det har krævet et særligt benarbejde at få trukket brugere til markedspladsen. I starten var der en stor frygt hos sælgere og producenter for, at Satair ville udnytte data og viden om konkurrenterne til at skubbe dem af banen. Det har, fra Satair, krævet klare aftaler og god digital kommunikation.

Satair har undervejs udviklet logistik- og betalingsløsninger via tredjepart, og platformen udvikler sig. En vigtig pointe for markedsplads-salg er nemlig, at det skal være nemt for både sælger og køber at operere på platformen.

Relateret indhold