Foto: Stålakademiet

18.04.23 Regionalforeninger Pressemeddelelser

Hvordan hjælper vi bedst nutidens fynske unge med karrieren?

Hvert eneste år står unge fynboer med det svære valg: hvilken karriere skal jeg vælge? Samtidig har det lokale erhvervsliv mere end svært ved at skaffe faglærte. Nu mødes vejledere, lærlingeansvarlige, virksomheder og skoleelever for at drøfte et måske tiltrængt serviceeftersyn af vejledningen til de unge.

Pressen inviteres til

konference om Ungdommens Uddannelsesvejledning,

torsdag den 20. april kl. 8.30,

Cookery, C.F. Tietgens Boulevard 28, Odense.

Fokus på konferencen er at styrke erhvervsuddannelserne gennem en forbedret vejledning til de unge. Det sker gennem en række oplæg på konferencen.

Blandt talerne er erhvervsuddannelseschef på Svendborg Erhvervsskole og Gymnasier Rikke Søgren Raisa, som holder et oplæg om brobygningen mellem folkeskolerne og erhvervsuddannelserne med den polemiske titel: ”Hvad ville der ske, hvis vi ændrede på brobygning?”.

Skoleeleverne, dagens hovedpersoner, er også på talerstolen. Det er formand for Danske Skoleelever Marie Holt Hermansen, der fortæller om elevernes syn uddannelsesvejledningen.

Fra DI’s lærlingeindsats kommer Synnøve Klitgård med et overblik over og centrale fakta om de unges uddannelse og karriere på Fyn.

Helen Jensen

Seniorchefkonsulent