11.06.21 DI Pressemeddelelse

DI: Brug EM til at fortælle om Danmarks genåbning

Verdens øjne er rettet på København, og vi skal målrettet fortælle, at Danmark igen er åbnet for forretning og turister, lyder det fra Dansk Industri

Ikke bare de op mod 100.000 tilskuere, der må komme på stadion til de fire kampe i Parken, vil få øjnene op for, at der er EM i fodbold i København. Millioner af tv-seere vil følge kampene til EM, der er en af verdens største sportsbegivenheder.

- Det er et unikt udstillingsvindue lige nu, hvor Danmark er genåbnet. Vi kommer til at vise verden, at i Danmark har vi kontrol over smitten og kan både gå til fodbold, på restaurant og i butikker. Det vil have stor betydning for København, der stadig sukker efter turister, siger vicedirektør Henriette Søltoft, ansvarlig for turisme og oplevelsesindustri i Dansk Industri (DI).

- Vi får et live tv-vindue til resten af Europa, der endnu ikke har bestilt sommerferie i juli, august og september. Så jeg håber på tv-billeder fra Tivoli, Nyhavn, kanalerne og museerne, og jeg håber, at også det offentlige Danmark vil bruge muligheden for at promovere København og Danmark i denne sammenhæng.

Endelig håber turisme-direktøren, at det også snart bliver nemmere for rejsende fra Europa og resten af verden at komme til Danmark.

- Vi har så meget styr på smittesituationen i Danmark, at vi bør sige velkommen til alle turister, der kommer her til og er nytestede eller vaccinerede. Når hele Europa nu er gult eller orange, så vi må stoppe med isolation og andre mærkelige særkrav til turister og forretningsrejsende, siger Henriette Søltoft.

Kampene i Parken i København er Danmark-Finland 12. juni,  Danmark-Belgien 17. juni, Danmark-Rusland 21. juni og en 1/8-finale 28. juni.

 

Ditte Rieland

Ditte Rieland

Presserådgiver

  • Direkte +45 3377 4951
  • Mobil +45 2246 7822
  • E-mail dirh@di.dk

Relateret indhold