Vi rådgiver dig

Danskernes e-commerce tracker

Q3: For at blive klogere på danskernes online vaner, har Dansk Industri og Epinion udviklet Danskernes e-commerce tracker. Den afdækker bl.a. hvem der handler mest online, hvad de køber, hvor de køber ind, hvor meget de køber for og hvad der er de vigtigste parametre for at vælge en webshop. Download analysen og bliv klogere på danskernes indkøbsvaner

Danskernes e-commerce tracker, følger udviklingen og potentialet for online salg

De danske forbrugere er glade for at købe ind online, hvilket er godt for de danske virksomheder, der har aktiveret online salgskanaler eller overvejer at gøre det.

Online salg giver ikke kun muligheder for de lokale butikker, der ikke længere er begrænset af geografi, men kan udvide kundebase både med landsdækkende salg og internationalt salg. Med online salgskanaler har også producenterne fået nye muligheder. Konkurrencen om at vinde
forbrugerens gunst er skærpet – så hvordan sælger man bedst til de online forbrugere? Hvem handler? og hvilke features skal en webshop have for at vinde ordren online?

For at blive klogere på danskernes online vaner, har Dansk Industri og Epinion udviklet ”Danskernes e-commerce tracker”. Den afdækker bl.a. hvem der handler mest online, hvad de køber, hvor de
køber ind, hvor meget de køber for og hvad der er de vigtigste parametre for at vælge en webshop.

Det er vores ambition, at ”Danskernes e-commerce tracker” skal hjælpe danske virksomheder med at være på forkant med udviklingen, ved at forstå kunderne og bevægelserne, således at disse indsigter, kan indgå i virksomhedernes strategiske overvejelser og beslutninger, i en fremtid hvor online salg kommer til at fylde endnu mere. Danskernes e-commerce tracker udkommer kvartalsvis og med en årsudgivelse for det foregående år i februar.

Med ”Danskernes e-commerce tracker” og ”Den årlige B2C analyse” ønsker vi, at bidrage til at øgedanske virksomheders konkurrenceevne.

Relateret indhold