Vi rådgiver dig

Værktøj: Sådan prioriterer du dine digitale indsatser

En af de sværeste ting ved at lægge en digital strategi er at prioritere mellem de mulige indsatser. Denne strategiske prioriteringsmatrix, hjælper dig med at finde en retning og fokusere på de indsatser, der giver mest værdi for forretningen.

Prioriter dine indsatser med denne matrix

Den strategiske prioriteringsmatrix består af fem parametre, som alle indsatser vurderes ud fra: 

  1. Forretningsværdi
  2. Værdi for kunderne
  3. Implementeringskompleksitet 
  4. Driftsomkostninger
  5. Strategisk værdi

Det giver til sidst en samlet score, som hjælper dig med at prioritere dine digitale indsatser.

For at få en konkret og realiserbar strategi anbefaler vi, at du vælger en indsats, som maksimalt indeholder 2-3 områder. Selvom det måske kræver visse fravalg, betyder det, at fokus bliver ekstra skarpt på de initiativer, som skaber mest værdi. Hvis strategien forsøger at rumme for meget, bliver den let uoverskuelig.

Download matrixen til højre.


Prioriteringsmatrix er udviklet af Vertica.

Relateret indhold