22.04.24 Vi rådgiver dig Nyheder

UMAGE opnår internationale muligheder sammen med DI

Den danske designvirksomhed UMAGE har oplevet store fordele ved at samarbejde med Dansk Industri i forbindelse med deres deltagelse i internationale messer.

Internationale messer er hverken nyt eller ukendt for danske UMAGE. De har adskillige gange deltaget i design- og møbelmesser i både Europa og resten af verden. Når turen går til de markeder, hvor UMAGE endnu er et relativt ukendt brand, har virksomheden haft gavn af at samarbejde med Dansk Industri – Kreative Erhverv.

UMAGE har deltaget i både Interior Lifestyle Fair i Japan og Seoul Living Design i Sydkorea i samarbejde med Dansk Industri. Ifølge UMAGE’s Head of Retail (Europe, Oceania & Middle East), Brett Day har der været flere fordele ved det samarbejde:

Planlægningen var effektiv, kommunikationen var rigtig god, og den støtte vi fik – både fra et økonomisk og et logistisk synspunkt- gjorde uden tvivl en stor forskel. Brett Day, Head of Retail (Europe, Oceania & Middle East)

Dansk Industri deltager løbende i design- og møbelmesser i store dele af verden ofte i samarbejde med Udenrigsministeriet. Her faciliteres fællesstande, hvor flere af medlemsvirksomhedernes designs fremvises i fællesskab. Denne måde at deltage på messer har nogle klare fordele ifølge Brett Day:

Det skaber langt mere eksponering, når vi udstiller i fællesskab med 7-8 andre danske designbrands. Når vi er en del af en fællesstand med brands som eksempelvis Fritz Hansen, Carl Hansen og Georg Jensen er det med til at højne vores brand. Brett Day, Head of Retail (Europe, Oceania & Middle East)

Udover den øgede eksponering er disse fællesstande også en oplagt mulighed for at netværke. Her er der rig mulighed for at lære af hinanden, hvilket ifølge Brett Day især er en fordel på de markeder, hvor ens brand endnu ikke er brudt helt igennem.

Deltagelse ved internationale messer kan have mange fordele og bringe en masse nye kontakter og i nogle tilfælde endda ordrer med sig. Man taler dog for tiden om, at de fysiske messer, som vi kender dem, er i nedgang, og på sigt måske vil blive erstattet af digitale løsninger. Spørger man Brett Day er det dog ikke et enten-eller-spørgsmål, men handler i stedet om kunsten i at inkorporere messerne som en del af ens samlede marketingindsats.

Vi forsøger hele tiden at nytænke, hvordan vi kan bringe vores brand ud til verden. Og især når man handler med møbler, er det vigtigt, at kunden kan få lov at røre og mærke produktet. Brett Day, Head of Retail (Europe, Oceania & Middle East)

Er du klar til at tage med Dansk Industri på internationale design- og møbelmesser og derigennem skyde dit eksporteventyr i gang? Så kontakt os og hør om de kommende muligheder.

 

UM

The Trade Councils program for fælles erhvervsfremstød har til formål at fremme dansk eksport. Programmet giver mulighed for, at der i forbindelse med et fælles erhvervsfremstød i udlandet kan ydes et tilskud til virksomhedernes deltagelse. Læs mere her

Relateret indhold