Vi skal bruge plast, hvor det giver mening, lyder budskabet i en ny kampagne fra Plastindustrien.

Foto: Plastindustrien
18.08.20 DIB Nyheder

”Mit værste mareridt – et liv uden plast”

En verden uden plast skaber flere problemer, end det løser, lyder budskabet i en ny kampagne. Plastindustrien sætter spot på goderne ved det udbredte – og udskældte materiale.

”Mit værste mareridt? Den morgen min far fortalte, at vi helt skulle fjerne plast fra vores liv.”

Sådan lyder budskabet fra et af børnene i en kampagnevideo fra Plastindustrien. Videoen sætter fokus på nogle af de områder, hvor plast er en nærmest uundværlig del af de fleste menneskers hverdag. Samtidig har organisationen udarbejdet en hjemmeside – realistisk om plast - med information om de fordele, materialet giver. Samt en række mytedræbere om de skadelige følger af brugen af det.

- Formålet med ’Realistisk om plast’ er grundlæggende at skabe en mere realistisk og nuanceret samtale om plastens rolle i vores samfund. Mange i plastbranchen oplever, at plastens image er under pres i den brede befolkning, og at den offentlige plastdebat ofte mangler fakta og nuancer. Derfor er ambitionen med kampagnen at starte en mere frugtbar dialog om plastens fordele og muligheder, men selvfølgelig også om de miljøudfordringer, som vi alle skal bidrage til at løse, siger Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien.

Se mere om kampagnen på www.plast.dk/realistisk og via www.facebook.com/plastindustrien

Karin Klitgaard

Karin Klitgaard

Underdirektør

  • Direkte +45 3377 3695
  • Mobil +45 2565 0241
  • E-mail kakl@di.dk

Relateret indhold