Fra butikker til e-commerce - hvorfor nu det?
Simply har ændret salgsstrategi. Før var fokus på forhandlere og butikssalg, nu er der fokus på deres egen e-commerce - hør hele historien her
Simply har siden 2011 lavet danskproduceret naturlig kvalitetschokolade. Efter COVID-19 har Simply lagt salgsstrategien om. De blev hårdt ramt under pandemien, da deres primære forhandlere var lufthavnsbutikker og stormagasiner. Da disse butikker som bekendt lukkede ned under COVID-19, nåede Simply's omsætning nul på få dage. Derfor måtte Simply genopfinde sig selv og det har de sådan set ikke være kede af, for det blev starten på den vigtige digitaliseringsrejse for Simply.
Nu kommer en væsentlig del af omsætningen via e-commerce og deres platform har vist sig, at have meget mere værdi end blot at være en salgskanal. Det er nemlig her, at Simply kan folde hele deres brandfortælling ud og det er her, at de kan præsentere deres fulde sortiment.
Simply's strategi er at være tilstede på flere salgskanaler. I dag sælger Simply både via butikker, online markedspladser og gennem deres egen webshop.
Få historien og fire gode råd om e-commerce fra Simplys CEO - Niels Østenkær i videoen ovenfor.
Hvem er Simply?
Siden 2011 har Simply haft hjemmebane i København, hvor de har lavet håndlavet prisvindende kvalitetschokolade med naturlige ingredienser.
En ny brandidentitet, fra Simply Chocolate til Simply - omfavner deres filosofi, som betror sig til 'Keep it Simply'.
Simply er en del af NGO'en Cocoa Horizons, der arbejder målrettet på at forbedre livet for lokalsamfund i kakaoindustrien.