Cases
Få en masse spændende virksomhedscases, som kan give dig inspiration og viden indenfor e-commerce, online markedspladser og salg via webshop
Salg via online markedspladser

Nupo
Nupo har fundet en vej ind på nye markeder, der går gennem distributører. De har opfundet en model, som de kalder en ”digital franchise model”, hvor de bygger webshoppen og de digitale mediekanaler, der skal til for at drive salget som fx sociale medie og e-mail, hør hele historien i denne case

Australian Bodycare
Australian Bodycare ejer hele værdikæden selv og sælger gennem både forhandlere, egen webshop og online markedspladser. De har været på en fantastisk vækstrejse og de er vækstet med cirka 50% siden 2017. Hør i denne case, hvordan de gennem brug af nye digitale salgsveje og e-eksport, har vækstet virksomheden

A.C. Perchs Thehandel
Sidste år kom A.C. Perchs Thehandel ind ad døren som spritnye medlemmer i Dansk Industri. Deres ambition var at drive en mere international forretning. Med hjælp fra DI og Erhvervshus Hovedstaden er de nu godt i gang med at udnytte de online salgskanaler. Hør mere om hvilke erfaringer de har gjort sig

Morsø
Mange virksomheder skal tage stilling til digital omstilling og e-commerce i en tid, hvor vi i stigende grad søger, finder og køber varer online. En ung virksomhed kan integrere sig i de digitale kanaler fra starten, men hvordan griber man det an, når man har en virksomhed med 169 år på bagen? Det har Morsø et godt bud på

Cocohagen
Seneste nyt på den digitale rejse for Cocohagen er, at de har oprettet sig på en digital B2B-markedsplads. Målet er ganske enkelt, at finde de kunder, man ikke ved er derude. Cocohagen har flere salgsstrategier, og markedspladsen er det nyeste forsøg. Hør om Cocohagens erfaringer med at oprette og markedsføre sig på en markedsplads, i denne case

Satair
Da Satair blev opmærksom på, at to tredjedele af brugerne på virksomhedens hjemmeside ikke købte noget, reagerede de ved at etablere en markedsplads. Kundetilfredsheden er høj og Satair er kommet et skridt foran konkurrenterne. Hør om Satair's erfaringer med at oprette egen markedsplads i denne case
Salg via webshop

Proshop
Proshop er en detailbutik indenfor multimedia- og andre IT produkter. Som én af de første i Danmark, lancerede Proshop en webshop i 1996. Hør i denne case, hvilke erfaringer Proshop har gjort sig i deres digitale udvikling, samt hvilke økonomiske tiltag de har taget i forbindelse med, at drive en 100% online virksomhed

Arla
Arla har været igennem en lang udvikling, hvor digitalisering og e-commerce senere har haft en stor rolle. For hvordan formår man som mejeri at forbedre den digitale købsrejse, uden selv at eje webshoppen? Hør i denne case, hvordan Arla har anvendt produkt- og kundedata, til at udarbejde deres onlineløsninger

Copenhagen Cartel
Copenhagen Cartel blev født med en digital forretningsmodel. De markedsfører sig gennem deres sociale community. Hør i denne case om deres strategi og internationale ambitioner

Odense Marcipan
Odense Marcipan er verdens førende producent inden for marcipan. Virksomheden er at finde på alle markeder, hvor marcipan anvendes, og er det største mærke i alle de skandinaviske lande. Hør i denne case, hvordan de har formået at drive en webshop, der ikke er konkurrent til dagligvarehandlen, men derimod en inspirationskanal til forbrugerne

FTZ
FTZ er førende inden for autobranchen. FTZ har oprettet en ny digital platform, FTZShop, som skal gøre det det nemmere for deres kunder og samarbejdspartnere, at få online service døgnet rundt. Hør i denne case, hvordan de er kommet i gang med e-commerce og hvordan de har forbedret kundernes digitale kunderejse
eCom Talent Award 2023

Martin Thorborg - Vinder af eCommerce lederen
I videoen kan du høre Martin Thorborg fortælle mere om hans rejse med e-commerce, samt få gode råd til hvordan man kan inkoorporere e-commerce i organisationer. Derudover fortæller Martin Thorborg om sine mange års ledererfaring, hvor særligt innovation og inklusion af alle medarbejdere er i fokus.

Bjarke Ruse Sejersen - Finalist eCommerce lederen
I videoen kan du høre Bjarke Ruse Sejersen fortælle mere om hans tilgang til at arbejde med e-commerce, samt få gode råd til lederskab og hvordan de danske virksomheder griber muligheden for digitalisering.

Thomas Øregaard Bredgaard - Finalist eCommerce lederen
I videoen kan du høre Thomas Øregaard Bredgaard fortælle mere om den rejse, som Grundfos har været igennem i forhold til e-commerce, samt få gode råd til, hvordan man inkoorporere e-commere i organisationer.

Rasmus Stouby - Vinder af eCommerce frontrunner
I videoen kan du høre Rasmus Stouby fortælle mere om hans rejse med e-commerce, samt få gode råd til, hvordan man rekruttere profiler som ham selv, og hvad andre digitale talenter, som gerne vil lykkes med e-commerce, skal fokusere på.

Mikkel Cort - Finalist eCommerce frontrunner
I videoen kan du høre Mikkel Cort fortælle mere hans rejse med e-commerce, hvilke udfordringer danske virksomheder har med at være de absolut bedste til e-commerce, samt få gode råd til, hvad du som digital talent skal være opmærksom på, hvis du vil lykkedes indenfor e-commerce.

Simon Bjørn Rasmussen - Finalist eCommerce frontrunner
I videoen kan du høre Simon Bjørn Rasmussen fortælle mere om hans rejse, og hvordan han har været en central del af selve e-eksportrejsen, hvor han har været med til at præge en transformation, som gør, at Australian Bodycare ikke kun sælger på tværs af Norden, men på tværs af hele Europa.