22.03.23 Vi rådgiver dig Nyheder

Få plads i en dansk B2B pavillon på Alibaba.com

Danske virksomheder er inviteret med i en Dansk Online Pavillon på verdens største B2B e-commerce platform. Dette som følge af et samarbejde mellem Udenrigsministeriet, Dansk Erhverv, Landbrug & Fødevarer og DI e-commerce. Er det noget for dig, så læs med her.

 

Det meste er til salg på Alibaba

Generelt er danske virksomheder dog tilbageholdende med at sælge via online markedspladser, men i resten af verden er man i fuld gang. På verdens største e-commerce markedsplads for B2B - Alibaba.com, kommer 1000 nye virksomheder til hver dag.

Hvad er Alibaba?

Du kender måske mest Alibaba, som en dominerende e-commerce platform på det kinesiske marked, hvor de er så store at Alibabas salg alene i Kina udgør 23% af alt e-commerce detailsalg i hele verden. Men Alibaba er ikke længere kun en kinesisk indkøbskanal for forbrugerne, Alibaba er en stor global online handelsplads og har også fået fodfæste i Europa og USA.


Alibaba.com er den førende platform for global B2B e-commerce. Det er en platform som giver danske virksomheder mulighed for at nå mere end 40 million aktive købere i over 190 lande - fra USA, Indien, Brasilien til Europa. Der er ca 340.000 B2B købsforespørgelser fra professionelle købere hver dag.

Læs også: Verdens største B2B e-commerce platform

Hvad sælger på alibaba.com?

Særligt 12 produktkategorier er i vækst, og repræsentanter fra Alibaba fortæller Dansk Industri, at der er efterspørgsel på danske og nordiske produkter på platformen. Dette fordi danske produkter er kendt for kvalitet og er til at stole på.

imagexx1kc.png

Designet til B2B salg

Alibaba.com har til formål at gøre det lettere at handle digitalt på tværs af grænser. Derfor er det heller ikke bare en online handelsplads. Alibaba.com har løsninger for betaling og fakturering, eksport og logistik, markedsføring og Cloud-løsninger.

Platformen er designet til globalt B2B salg og er til stede i over 190 lande og regioner. Den er især blevet stor i USA, Indien, Canada, Brasilien og Australien. Derfor er den også interessant for danske virksomheder, med eksportambitioner.

Et tilbud til danske virksomheder

I forbindelse med DI´s store e-commerce konference ”e-eksportdagen” i slutningen af 2022, fik danske virksomheder et tilbud fra Alibaba, da de ønsker at oprette en dansk pavillon på Alibaba.com.

Konceptet omkring en online pavillon er det samme, som når danske virksomheder samles i en dansker-afdeling til store fysiske messer i udlandet. Sammen tiltrækker de interesse fra udenlandske indkøbere. Dette også selvom at virksomhederne sælger indenfor forskellige kategorier.

Vi er netop nu ved at indsamle nok danske virksomheder, til at åbne en pavillon. Se tilbuddet her og få konceptet og muligheden gennemgået på webinaret, som vi afholder med Alibaba og DI Fødevarer 12. april.

Stil spørgsmål og mød folk der kan hjælpe dig

Til webinaret vil du kunne stille spørgsmål til Alibabas egne folk og du vil møde folk, som kan hjælpe jer videre og godt i gang med at teste Alibaba.com som en mulig salgskanal for jer.

Har du spørgsmål forinden, er du meget velkommen til også at række ud til mig, se kontaktinformationer nedenfor.

Mie Bilberg

Mie Bilberg

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3379
  • Mobil +45 2119 3403
  • E-mail mlbi@di.dk

Relateret indhold