17.08.20 Regionalforeninger Nyheder

DI ansætter ny chef for sine 18 regionalforeninger

Annette Christensen bliver ny underdirektør med ansvar for at fortsætte og udvikle det meget vigtige arbejde med DI’s regionalforeninger

Det er en leder, der kender DI’s 18 regioner, som nu overtager chefposten for DI’s regionalforeninger. Et job, som ikke er blevet mindre spændende efter sammenlægningen med Dansk Byggeri. Annette Christensen var nemlig fagleder og souschef  i DI’s regionalforeninger frem til årsskiftet 2019/2020.

- Stor erfaring med det regionale arbejde er blot ét af de gode argumenter for at give Annette Christensen ansvaret for DI’s regionalforeninger, hvor sammenlægningen med Dansk Byggeri giver helt nye muligheder for at udvikle området. Annette har gennem mange år i DI på meget kvalificeret vis varetaget forskellige opgaver, og hun har store, men realistiske ambitioner for fremtidens regionale samarbejde. Jeg er sikker på, at Annette er den helt rigtige til opgaven, siger Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør i DI.

Annette Christensen afløser Hanne Schou, som gennem mange år har ledet DI’s arbejde i regionalforeningerne, men nu har valgt at søge nye udfordringer. Annette Christensen kommer fra et job som branchedirektør for Træ- og Møbelindustrien under DI. Hun ser med forventning frem til sit nye job.

- Jeg glæder mig meget til at være med til at udvikle vores regionale arbejde i samarbejde med vores medlemsvirksomheder rundt om i landet. Vi skal udnytte, at vi med sammenlægningen af DI og Dansk Byggeri får en fantastisk mulighed for at sætte endnu mere turbo på indsatsen for at sikre virksomhederne de bedst mulige vilkår på regionalt og lokalt niveau. Det glæder jeg mig til at arbejde for, siger Annette Christensen, der samtidig beklager, at hun må sige farvel til Træ- og Møbelindustrien.

- Mit jobskifte indebærer desværre, at jeg må sige farvel til Træ- og Møbelindustrien. Det er en fantastisk spændende branche, der har rigtig gode kort på hånden til at fremme den grønne omstilling, siger Annette Christensen.

Annette Christensen har første arbejdsdag i sit ny job den 1. september 2020.

Lars Bøgeskov

Presserådgiver