DI Handel Nyheder

Hvad var på danske handelsvirksomheders TOP 10 i 2018

HANDEL: Eftertragtet viden har høj værdi, derfor har vi samlet de 10 mest læste nyheder år, så I kan læse eller genlæse, hvad danske handelsvirksomheder interesserede sig for i 2018. På listen er både e-handel og salgstrends fra ind- og udland, marketingudfordringer i forbindelse med Facebook og Google Analytics samt geoblocking og digitale indkøb. Sidst, men ikke mindst artikler om Amazons mulige indtog i Danmark.

10. 5 trends fra New York - NRF Big Show 2018

I DI Handel er vi netop hjemvendt fra New York, hvor vi deltog på National Retail Federation’s store konference om detailhandel, NRF – Big Show 2018. Emnerne fra konferencen spænder fra e-commerce, betalingsløsninger, digital markedsføring til butiksdrift og POS løsninger. Samlet set må det konstateres, at detail- og B2B handel peger i samme retning, både når vi ser på trends og de digitale muligheder der tages ind i forretningen.

> Læs hele artiklen her

9. Fem tips til e-handel som virker

E-HANDEL: E-handel er blevet et strategisk vigtigt indsatsområde, men hvordan kommer I bedst i gang med f.eks. leverandørvalg, projektledelse osv.? Få her de 5 bedste tips til succes fra CEO Lars Hedal, Hesehus A/S.

> Læs hele artiklen her

8. Ny spørgsmål og svar om geoblocking

E-HANDEL: Den 3. december 2018 træder EU-forbuddet mod geoblocking i kraft. Europa-Kommissionen har netop offentliggjort en ”spørgsmål & svar”, der skal hjælpe til at give en bedre forståelse af de nye regler.

> Læs hele artiklen her

7. Virksomhedernes digitale indkøb

Denne B2B e-handelsanalyse tager udgangspunkt i de professionelle indkøbere og deres indkøbsadfærd. Epinion har spurgt 1.000 virksomheder og deres indkøbsansvarlige om, hvorledes de foretager digitalt indkøb, omfanget og hvordan de finder nye leverandører.

> Læs hele analysen her

6. Kom godt i gang med Content Marketing

MARKETING: Inden for marketing ses en stærkere og stærkere tendens til, at kunderne uddanner sig selv på kunderejsen. Tal fra analysehuset Forrester viser, at kunderne selv foretager helt op mod 70 pct. af kunderejsen, inden de tager kontakt til en leverandør. Derfor er Content Marketing til hver købsfase vigtigere end nogensinde.

> Læs hele artiklen her

5. Streaming af Salgskonferencen

Hør spændende cases og eksperter i kundeoplevelser, ny teknologi og forretningsudvikling, som kan give dig viden om og konkrete værktøjer til at nytænke netop dit kundefokus.

> Stream Salgskonferencen her

4. Ny vejledning om opkrævning af gebyrer ved kortbetalinger

NYE REGLER: Fra januar 2018 træder den nye lov om betalinger nemlig i kraft. Som noget nyt er der indført et generelt forbud mod at opkræve gebyrer for kunders brug af de mest almindelige betalingskort både i fysiske butikker som webshop. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen der fører tilsyn med, at forretningerne overholder reglerne har udarbejdet en vejledning, der uddyber de nye regler.

> Læs hele artiklen her

3. Medarbejdere må ikke lave skjult reklame for deres arbejdsplads på deres Facebook-profiler

I starten af maj 2018 kom Forbrugerombudsmanden med en ny afgørelse, der påvirker alle ansatte, som reklamerer på Facebook for den virksomhed, som de er ansat i. Ifølge markedsføringsloven § 6, stk. 2 skal opslagene klart markeres som reklame. Det fremgår af den nye afgørelse mod selskabet Tradono Aps, der ejes af Trendsales.

> Læs hele artiklen her

2. Amazon til Danmark – Hvad er danske handelsvirksomheder oppe imod?

E-HANDEL: Den sidste uges tid har rygterne svirret - kommer internet-kæmpen Amazon til Danmark? Er temperaturen i danske handelsvirksomheder til gys eller begejstring? Det kan være svært at gennemskue konsekvenserne. DI Handels branchedirektør ser både fordele og ulemper. Læs her Annette Falbergs råd og overvejelser baseret på hendes mange års erfaringer med e-handel. Anden del følger i næste nyhedsbrev.

> Læs hele artiklen her

1. De tre største faldgruber Google Analytics og persondata

PERSONDATA/MARKETING: Når den nye persondataforordning, GDPR, træder i kraft 25. maj 2018 kræver det særlig årvågenhed blandt marketingfolk. Ekspert på området varsler, at det bliver den største forandring nogensinde for digital analytics. Her er tre stærke tips baseret på viden og erfaringer fra det digitale bureau IIH Nordic.

> Læs hele artiklen her

Relateret