Læs seneste blogindlæg fra DI Transports medarbejdere.
03.04.24 • DI Transport
Alt tyder på, at regeringen med grøn fond for alvor vil begynde at investere i den grønne omstilling af transportbranchen. Det er kærkomment, at der bliver taget andre redskaber end afgifter og pisk i brug, for investeringer vil…
Medlemskredsen vokser, og sekretariatet er i fuld gang med at opnormere som en del af strategien
Vi skal have el i vejtransporten. Meget. Og hurtigt. Og flere grønne brændstoffer i de fossile motorer. Hvis vi vel og mærke skal i mål med de ambitiøse klimamål både på den korte og lange bane.
I 2013 besluttede Folketinget at omdanne det statslige lodsvæsen til den selvstændige offentlige virksomhed DanPilot. Hovedformålene var at skabe øget konkurrence på lodsmarkedet, lavere priser på lodsning, øget…
Her knapt tre år efter infrastrukturaftale 2035 blev indgået politisk, er en række af projekterne for alvor ved enten at blive planlagt færdigt eller anlagt.
Selvom cykelområdet ikke er et stort fagområde i DI Transport, så er det alligevel noget vi tager alvorligt. Færre danskere hopper på cyklen i hverdagen og det har betydning for både samfundsøkonomien,…
I DI opfatter vi kollektiv transport som kernevelfærd ,og det er vi begyndt at sige højt. Meget højt og mange steder. En DI analyse fra oktober viser, at for næsten syv ud af ti virksomheder har det betydning, at medarbejderne kan…
I DI Transport har årets første måneder været præget af et intenst arbejde med en række sager som har stor betydning for godstransporten, nemlig EU-Kommissionens længe ventede forslag til en revision af vægt-…
I slutningen af 2023 blev regeringen sammen med Enhedsli-sten og SF enige om en politisk aftale, der ifølge partierne skulle vise vejen til grøn luftfart. Grundlaget i aftalen er en passager-afgift, som skal opkræves pr. passager, der…