Læs chef for DI Turisme og oplevelsers mening om aktuelle emner indenfor turisme og oplevelseserhvervet.
11.04.24 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Private og statslige investeringer over flere årtier har gjort turisme til en dansk erhvervsmæssig styrkeposition, der bidrager massivt til samfundsøkonomien. Én ting står i dag klart: De penge staten investerer i dansk…
15.02.24 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Frigast-udvalget har offentliggjort anbefalinger til sanering af erhvervsstøtten. For DI er det en prioritet, at turismen ikke står svækket tilbage efter en sanering i tråd med den politiske opbakning, der er til erhvervets…
09.02.24 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Som tiltrædende chef for Turisme, Kultur og Oplevelser i Dansk Industri har jeg næsten brug for at knibe mig i armen; et af landets mest spændende jobs, omgivet af passionerede og dygtige aktører i hele landet og med masser af…
18.12.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Julen står for døren, og snart viser kalenderen 2024. Vi skal tage afsked med et 2023, der satte helt nye standarder for dansk turisme. Både hvad angår antallet af overnatninger og den politiske opmærksomhed på branchen.…
07.11.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Dansk turisme er uomtvisteligt en kæmpe driver for Danmarks vækst og økonomi, men branchen er svært håndgribelig for Christiansborgs politikerne. Der ligger derfor en bunden opgave i at få foldet fortællingen om…
24.10.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Den danske vestkyst slanger sig 550 km fra Skagen i nord til Vadehavet mod syd. Denne lange strækning af storslået natur og store attraktioner og oplevelser udgør en af dansk turismes kronjuveler. Det er en vækstmotor, som vi skal…
04.10.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Erhvervs- og mødeturismen er en driver for vækst og jobskabelse over hele landet. Alligevel mangler området både investeringer og politisk fokus. Det er et dårligt udgangspunkt i et marked, hvor den internationale konkurrence…
12.09.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Turismen i København er en krumtap i den danske vækst og beskæftigelse. Hovedstaden har potentiale til meget mere, men den internationale konkurrencesituation er blevet voldsomt intensiveret. Derfor skal markedsføringen og…
30.06.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
I disse dage er det 1 år siden, at Danmark var pyntet op til gul fest, da verdens største cykelløb indtog vores enestående land. Det bør ikke blot blive et kært minde. Tværtimod.
27.04.23 • Turisme, Kultur & Oplevelser
Turismen kan være med til at finansiere de store reformer, som regeringen ønsker at gennemføre. Men det kræver et øget markedsføringspres.