Forbrugere og slutbrugere
Hvilken forskel kan min virksomhed gøre i forhold til samfund, som er berørte af min virksomheds aktiviteter?

Du gør en forskel
Hvis din virksomhed producerer produkter rettet mod forbrugere eller slutbrugere, skal I forholde jer til, hvordan produkterne påvirker dem.
Det kan handle om kvalitet i fødevarer, eller effekten af produkter til personlig pleje, som kan resultere i f.eks. allergi eller sundhedsmæssige risici.
For at forstå området, kan I samarbejde med forbrugerorganisationer, der vurderer jeres produkter.
Hvad kan du gøre
For at imødekomme negative indvirkninger og fremme positive indvirkninger, skal din virksomhed sikre sig meningsfuld dialog med relevante forbrugerorganisationer. En dialog er meningsfuld, når den er tovejs, kontinuerlig (så længe der er aktiviteter) og adresserer de indvirkninger produkterne måtte have.
Dialogen kan I enten tage direkte med relevante forbrugerinteressenter (f.eks. Forbrugerrådet Tænk og Astma-Allergi Danmark).