Styrk dit afsæt til nye eksportmarkeder

Nu åbnes der igen op for ansøgninger til SMV:Eksport, som giver dig tilskud, der kan booste din virksomheds eksport på nye markeder. SMV:Eksport åbner for ansøgninger mandag den 15. august, kl. 12.00 og er åben for ansøgninger indtil mandag den 22. august, kl. 24.00.

SMV:Eksport er en omfattende tilskudspakke, der giver op til 250.000 kr. i støtte til SMV'er, der vil ind på et nyt eksportmarked.

SMV:Eksport yder tilskud til rådgivning, kompetenceudvikling, messer og certificeringer, ligesom du kan få op til 250.000 kr. i tilskud til ansatte, der forbereder lanceringen med desk research.

Læs mere om krav for støtte og SMV:Eksport

Deltag i webinar

DI afholder et webinar om SMV:Eksport d. 10. august. Her kan du blive klogere på, hvad du konkret kan få tilskud til, hvordan du søger, og hvad DI tilbyder af internationale rådgivningsydelser. Webinaret laves i samarbejde med erhvervshusene.

Tilmeld dig

Få rådgivning

DI står klar til at hjælpe dig på din internationaliseringsrejse. Vores tilbud er en effektiv mulighed, som gennem rådgivning til valg af marked, markedsanalyser, kundesegmentering eller eksempelvis komparative studier giver din virksomhed det mest optimale afsæt for at eksportere til nye markeder.


DI tilbyder rådgivning, der bliver skræddersyet til din virksomheds behov. Vi kan bl.a. rådgive jer om:

  • 1

    Lokal rådgivning i markedet

    Vi hjælper dig med at få en dedikeret rådgiver i markedet, som kan analysere og udvikle markedet lokalt. Det kan være markedsanalyser, kundeanalyser, partnersøgning – Det kan også være etablering af kontakt til kunder og partnere, samt opbygning af relationer til interessenter, såsom lokale myndigheder og vidensinstitutioner. Alt efter behov, kan vi finde den rette rådgiver til din situation, og sørge for at få leveret den rådgivning og service, som I behøver.

  • 2

    Prioritering af marked

    Vi kan hjælpe dig med at udvælge det marked, som giver dig den største succes med de færreste ressourcer. Vi klæder dig gennem en interaktiv workshop, hvor vi tager udgangspunkt i den nuværende viden, definerer de vigtigste parametre for screening af potentielle markeder for netop din virksomhed, og guider dig til hvordan du kan kortlægge og vurdere markederne. Resultatet af processen er, at du får en fremgangsmåde og viden, som du kan benytte i dag og i fremtiden til at udvælge dit næste eksportmarked.

  • 3

    Markedstrends og ––potentialer

    Vi kan hjælpe dig med at danne et overblik over kernefaktorerne, som gør et marked attraktiv for din virksomhed, og hvordan markedets tilstand er med henblik på netop disse faktorer. Vi vil desuden identificere eventuelle trends på markedet og evaluere markedspotentialet for netop din virksomhed. Resultatet af denne analyse er et overblik over markedets tilstand samt potentiale for din virksomhed.

  • 4

    Kunde-segmentering

    Gennem kundesegmentering og -profilering hjælper vi dig med mulighed for, at du kan lære din kernekunder på eksportmarkedet bedre at kende. Vi vil gennem indsigt om kunden også give input til, hvordan du kan målrette din positionering (markedsføring) på eksportmarkedet. Resultatet af denne analyse er, at den øgede viden og indsigt om kunderne på eksportmarkedet giver dig mulighed for bedre at kunne målrette fremtidig salgsressourcer til de mest lovende kundetyper og øge sandsynligheden for højst mulig træfsikkerhed på tilbud og indtjening.

Jeppe Falck

Jeppe Falck

Seniorchefkonsulent