FTZ’s udbud af produkter og serviceydelser er altid tilpasset kundernes behov, og alt er derfor skræddersyet efter, hvordan det får et værksted til at udvikle sig optimalt som forretning.

09.12.19 DI Handel Nyheder

Vi leverer ALT – fra autodele til koncepter og uddannelse

Medlemsportræt: FTZ Autodele & Værktøj A/S er Danmarks største autogrossist og differentierer sig ved at være totalleverandør. Fokus er at imødekomme alle branchens behov, og som de har ændret sig, har FTZ også for at kunne føre værkstederne ind i fremtiden.

FTZ blev grundlagt i 1962 og hed dengang Fyns Auto Udstyr A/S (FAU). Siden er virksomheden vokset og er i dag landsdækkende med 51 afdelinger fordelt rundt i Danmark og på Færøerne. 

- I dag er det lige så meget koncepter, uddannelse og digitale løsning vi leverer, som det er autodele, værktøj og udstyr. Autoværkstederne har som andre brancher også brug for at blive professionaliseret og få automatiseret deres processer for at kunne følge med udviklingen, fortæller Michael Gadegaard, der er vicedirektør for koncepter, FTZ Akademi og E-commerce i FTZ.

Læs også: Fremtidens industristruktur og forretningsmodeller i engros

Værkstedet er omdrejningspunktet

FTZ’s udbud af produkter og serviceydelser er altid tilpasset kundernes behov, og alt er derfor skræddersyet efter, hvordan det får et værksted til at udvikle sig optimalt som forretning.

- For værkstedsindehavere med en baggrund som automekaniker eller autotekniker er interessefeltet ikke nødvendigvis digitalisering eller markedsføring, men de ved godt, at det er vigtigt. Derfor har vi udviklet løsninger, der gør det nemt for dem; for eksempel en online marketingportal, der gør det let at skabe synlighed og tiltrække kunder, siger Michael Gadegaard. 

Marketingportalen er kun én af FTZ’s mange digitale løsninger. Online booking og ERP-systemer er andre. Herudover har FTZ en hotline for bilteknisk support og tilbyder kædesamarbejder med attraktive leverandøraftaler og abonnementsordninger for bilejerne. Videreuddannelse på FTZ Akademi er også et tilbud, værkstederne i tiltagende grad benytter sig af.

Læs også: Fremtidens indtægter og omkostninger i engros

Videresalg af produkter er ikke nok

- Kort sagt tilbyder FTZ alt det, de danske autoværksteder har brug for. For at de kan fokusere på service og reparation af biler, tilbyder vi også alt det, der ikke vedrører reparation af biler, siger Michael Gadegaard og forklarer, hvorfor totaludbud er så vigtigt for virksomheden:

- Autobranchen udvikler sig i hastigt tempo, og for at vores kunder kan følge med, er vi nødt til at skabe de løsninger, som de har brug for, så de også er her i fremtiden. Fordi vi er totalleverandør på både produkter og serviceydelser, differentierer vi os også som grossist. For mange værksteder bliver vi mere set som en samarbejdspartner, og det er præcis det, vi ønsker at være.

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Skrevet af:

Katrine Jacobi

Relateret