DI har udarbejdet en guide, hvor du som medlem kan få svar på en lang række spørgsmål relateret til håndteringen af de udfordringer, der opstår som følge af COVID19. Hvis du har spørgsmål kan du derfor med fordel starte med at finde svaret på vores temaside.

12.03.20 DI Handel Nyheder

COVID19 – information til medlemsvirksomheder

Effekten af Coronavirussen/COVID-19 har nu i stort omfang ramt Danmark og dansk erhvervsliv. Over hele landet mærker danske virksomheder konsekvenserne af coronavirussen, og det gælder i høj grad også for vores medlemmer i handelsbranchen. Vi har her samlet en række brugbare links til hjælp og information.

Hvordan skal min virksomhed forholde sig til coronavirus-situationen? Hvilke forholdregler skal vi tage? Hvordan håndterer vi medarbejderne? Der er mange spørgsmål og især efter at Statsminister Mette Frederiksen onsdag aften holdt pressemøde om nye markante initiativer for at begrænse smitten.

Info, FAQ og hjælp til vores medlemmer

DI har udarbejdet en guide, hvor du som medlem  kan få svar på en lang række spørgsmål relateret til håndteringen af de udfordringer, der opstår som følge af COVID19. Hvis du har spørgsmål kan du derfor med fordel starte med at finde svaret på temasiden:

DI’s temaside om Coronavirus.

Har du konkrete personalejuridiske spørgsmål kan du kontakte DI's Juravagt på jura@di.dk eller på tlf. 3377 3377 (ml. 8.00 - 17.00).

DI Handels arrangementer

DI Handel afholder i den kommende tid ingen fysiske arrangementer. Det har pt. betydning for disse events:

  • Konferencen ConversionBoost udskydes til den 15. september 2020
  • Konferencen CX Day udskydes til den 1. september 2020

I forhold til de andre af DI Handels arrangementer, så vurderer vi løbende situationen og tilpasser afholdelsen herefter. De tilmeldte til de enkelte arrangementer vil blive kontaktet pr. e-mail med nærmere information.

Følg i øvrigt med på DI Handels hjemmeside, hvor vi løbende opdaterer arrangementerne.

DI er i tæt dialog med regeringen om hjælp til virksomhederne

Vi er i DI i tæt dialog med regeringen og myndighederne om tiltag, der kan afbøde konsekvenserne af udbredelsen af Corona. Vi hører gerne, hvordan I er påvirket, så vi kan videreformidle situationen i danske virksomheder så nøjagtigt som muligt og pege på de rigtige værktøjer. Kontakt gerne DI Handel på handel@di.dk med informationer.

Inspiration: Ledelse og praktiske råd

I takt med at coronavirus spreder sig, og flere og flere kommer i karantæne eller bliver syge, vil ledelsesopgaven kalde på noget særligt for en periode. Som leder får du brug for at kunne skabe klarhed og ro blandt dine medarbejdere. Både dem, der stadig møder på arbejde i virksomheden, og dem, du nu skal lede på distancen.

Få inspiration via denne artikel: Ledelse i coronatider – praktiske råd

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Skrevet af:

Tevin Lac

Relateret