23.05.19 DI Fødevarer Nyheder

Charmeoffensiv i Sydkorea

Sammen med Kronprinsparret er 12 danske fødevare- og ingrediensvirksomheder i disse dage i Sydkorea til et større eksportfremstød. Anledningen er 60-året for de diplomatiske forbindelser mellem Danmark og Sydkorea.

Landet er i dag det tredje største eksportmarked for danske fødevarevirksomheder i Østasien, næst efter Kina og Japan. Fødevareeksporten til Sydkorea lå i 2018 på små. 800 mio. kr. Med relativt høje og stabile vækstrater i Sydkorea, kan der være potentiale for endnu mere eksport fra danske fødevare- og ingrediensvirksomheder til Sydkorea. Det er samtidig et land med stigende urbanisering og en moderne og købedygtig befolkning, der ønsker innovative og bæredygtige produkter af høj kvalitet.

For en del af de danske virksomheder er fremstødet også en lejlighed til at følge op på et lignende fremstød i 2017. DI Fødevarer følger fødevaredelegationen, hvor Kronprinsparret er med til at åbne døre for de danske virksomheder. Mange af deltagerne er dog allerede veletablerede på markedet, og her kan Kronprinsparret bidrage til virksomhedernes kundepleje. Netop fødevarer var på dagsordenen for kronprinsesse Mary, som deltog i et fødevareseminar, hvor det danske kokkelandshold lavede mad og fremviste danske fødevareingredienser.

Se billeder fra turen på Kongehusets hjemmeside her

Relateret