Fotokredit: DI Ledelse og Virksomhedsudvikling

15.03.21 Bilbranchen Nyheder

Webinar: Brug administrative robotter (RPA) i bilforretningen

Vågn op til dugfriske rapporter og få mere ud medarbejderne i dagtimerne ved at lade RPA -administrative robotter lave det trivielle arbejde om natten. På dette webinar den 8. april kan du høre om erfaringerne fra et pilotforløb i Bilbranchen om RPA’s potentiale i bilforretninger.

I takt med, vores samfund digitaliseres, øges samtidig kravene til, hvor effektivt bilforhandlerne arbejder med data. RPA (Robotic Process Administration) er software, der kan reducere omkostningerne i forhandlerleddet ved at automatisere gentagne arbejdsprocesser. Og dem er der mange af i en typisk bilforhandler.

Både den måde biler sælges på, og den måde bilkunder serviceres på, sker i stigende grad ved hjælp af digitale virkemidler. De mange digitale værktøjer arbejder ikke altid sammen, og ofte er der brug for at supplere med en række tidskrævende og manuelle processer for at binde systemerne sammen.

Mange af de tusindevise indtastninger og afstemninger sælgere og administrative medarbejdere i dag er nødsaget til bruge dagtimerne på, kan en robot udføre lynhurtigt, præcis på det tidspunkt af døgnet, som passer ind i virksomhedens øvrige processer – eksempelvis om natten. RPA er den software, der kan hjælpe virksomhederne arbejde mere effektivt med data og samtidig frigøre ressourcer ved at automatisere administrative processer.

I andet halvår af 2020 søsatte Bilbranchen i samarbejde med DI Virksomhedsudvikling og støttet af Industriens Fond et pilotforløb for fire medlemmer af Bilbranchen for at blive klogere på, hvordan produktiviteten kunne øges med automatisering af administrative processer. På dette webinar den 8. april kl. 11:00-12:00 fortæller vi om projektets foreløbige erfaringer, og anviser samtidig en metode til, hvordan din virksomhed kan komme godt i gang med RPA.

I Bilbranchens pilotforløb har virksomhederne fået set på deres processer, blandt andet i forhold til vognfakturering, bankindbetalinger, afstemning af kreditorer og rykkerprocedurer. Tilmeld dig webinaret, hvis du er interesseret i at høre mere om de foreløbige erfaringer fra pilotforløbet. Det er åbent for alle interesserede.

Foreløbige erfaringer fra pilot-forløbet

  • RPA-teknologien kræver ikke unikke kompetencer for at komme i gang.
  • RPA kræver ikke en stor pose penge op ad lommen for at komme i gang.
  • Ved at indføre RPA kan arbejdstiden reduceres markant med yderligere skaleringspotentiale.

Deltag i webinaret

Tilmeld dig

Vil du vide mere om RPA?

Så klik her og læs mere
Kenneth L. Hjorth-Hansen

Kenneth L. Hjorth-Hansen

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3302
  • Mobil +45 4141 7791
  • E-mail klhh@di.dk

Relateret indhold