Webinarer on demand
DI Handel har i samarbejde med eksperter lavet en række online seminarer, som du som medlem frit kan tilgå for ny viden inden for e-handel, bæredygtighed, data, jura, kundeoplevelser, logistik, nye teknologier og salg og marketing.
Bæredygtighed
Commercializing Sustainability
Bæredygtig innovation og udvikling har brug for en kommerciel motor. Tag med på en transformativ rejse og forstå, hvorfor bæredygtighed ikke bare er et valg; det er en forretningsmæssig nødvendighed - og hør om hvad der skal til for at lykkedes med denne omstilling.
Klimaklar Produktionsvirksomhed - Nu for engroshandlere
Vil du styrke din konkurrenceevne og være på forkant med krav om at levere CO₂-data? Så se dette webinar, hvor du bliver vist rundt på den digitale læringsplatform og lærer, hvordan du kan blive klimaklar som engroshandelsvirksomhed.
Hvorfor skal jeres virksomhed arbejde med due diligence?
Du har måske hørt om due diligence, men hvad betyder det egentlig? Due diligence er for mange virksomheder et nyt begreb, som medfører en ny måde at tænke og handle på som virksomhed. På dette webinar vil vi give dig en introduktion til, hvad due diligence er og hvorfor det er vigtigt, at din virksomhed begynder at arbejde med det.
En praktisk vejledning til due diligence
På dette webinar introducerer vi FN Global Compacts praktiske vejledning til FN’s Vejledende Principper for Menneskerettigheder og Erhvervsliv. Vejledningen skal hjælpe handelsvirksomheder til at komme godt i gang med due diligence for overholdelse menneskerettigheder.
Sådan fremtidssikrer du din SMV
Små og mellemstore virksomheder (SMV’er) står over for særlige udfordringer, når de skal integrere de bæredygtighedsstrategier der er afgørende for virksomhedens langsigtede forretningssucces og modstandsdygtighed.
Sådan bruger du ESG i et kommercielt perspektiv
Hvordan styrker danske virksomheders deres konkurrenceevne i de kommende år, og hvordan sikrer vi vores fortsatte position som leverandører til de store koncerner?
Data
Kundedata med excel - hvor langt kan man komme?
I vores digitaliserede verden flyder vi over med data om kunder – men vi bruger disse ofte ikke data godt nok. Delvis fordi mange tror, at man skal investere i dyr software og stor IT-arkitektur. Men nej, alle har Excel – så hvor langt kan man egentlig komme med analyse af kundedata i Excel? Svaret er: LANGT!
Kom i gang med at visualisere dine data med Power BI
Microsoft Power BI er en af de mest populære business intelligence-værktøjer, der bruges af virksomheder over hele verden til at oprette visuelle rapporter og dashboard med deres data. På dette webinar vil vi give dig indblik i, hvordan du på kort tid kan komme i gang med at visualisere dine egne data i Power BI.
E-handel
Omni-channel excellence i B2B
Skab sammenhængende kundeoplevelser i B2B. Omni-channel er nøglen til fremtidens B2B succes. Mens forbrugerne råber på konsistente oplevelser på tværs af alle platforme, halter mange B2B-virksomheder stadig bagefter. Det er tid til at indhente forspringet!
Webshop Excellence – hemmeligheden bag overblik og effektivitet
På dette webinar får du chancen til at fordybe dig i hemmelighederne bag en vellykket webshop og få værdifulde indsigter fra en industriekspert med mere end 20 års erfaring.
Black Friday er årets stresstest, er din virksomhed klar?
Åndenød ved tanken om Black Friday? Som ansvarlig for salget, IT eller andre væsentlige dele af forretningen, er spidsbelastede perioder altid ambivalente. På den ene side jubler du over efterspørgslen og den forventede ordretilgang. På den anden side, bider du nervøst i bordkanten i frygt for, at lageret ikke kan følge med.
Alternativer til Google Optimize
I september måned forsvinder Google Optimize, den populære gratis A/B-test platform fra Google, som har været integreret med Google Analytics i flere år. Med den kommende nedlukning af Google Universal Analytics d. 1. juli og overgangen til GA4, er det vigtigt at se på alternativer til Google Optimize.
Amazon – Brand Owner guide
Vidste du, at Amazon tilbyder ekstra fordele til brand owners på deres markedspladser? Deltag på dette webinar, hvor Amazon gennemgår hvilke ekstra muligheder brand owners har i forhold til en almindelig sælger-konto og er en god starter guide for brand owners.
Amazon – sådan kommer du i gang med at sælge
På dette webinar får du muligheden for at møde Ida Nixon, som er den første dansker i Amazons Export team. Hun vil bl.a. give dig indsigt i, hvordan du kommer i gang med at sælge på Amazon samt ikke mindst afsløre, hvordan du får størst chance for at vinde ”Buy Box”.
Jura
Ulovlige produkter fra tredjelande via onlinemarkedspladser
Hvad gælder, hvad gør Dansk Industri, og hvad gør vi nu?
Digital Services Act: Det skal du vide!
Har du også hørt om Digital Services Act, men er i tvivl om, hvad forordningen betyder, og om den kommer til at påvirke din virksomhed? Så se dette webinar, hvor Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil gøre os klogere på den nye forordnings anvendelsesområde og indhold, hvilke krav forordningen stiller samt fortælle mere om styrelsens kommende tilsyn.
Konkurrencebegrænsende aftaler og EU’s reviderede gruppefritagelsesforordning
Hvad betyder forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler for dine aftaler med kunder og leverandører? Hvilke undtagelser er der til forbuddet? Og hvilke ændringer i EU’s reviderede vertikale gruppefritagelsesforordning skal din virksomhed være særlig opmærksom på?
GDPR-univers for små virksomheder
For mange mindre virksomheder er det et stort arbejde at sikre overholdelse af GDPR. På dette webinar introducerer vi jer til en letforståelig guide, der skal hjælpe jer med at overholde reglerne.
Kundeoplevelser
Har kundemålinger effekt på bundlinjen?
Er CX egentlig blevet et centralt fokus område i din virksomhed? Måske tænker du, at Customer Experience (CX) er et overstået kapitel og virksomhederne er kommet videre, men sandheden er, at vi kun lige er begyndt! Se vores webinar og få indsigt i hvordan du kan løfte din virksomheds CX-strategi til nye højder.
Hvordan måler du kunderejsen og -oplevelsen (CX)?
Med afsæt fra resultaterne af Danmarks største loyalitetsundersøgelse ”Loyalitet i turbulente tider” vil DI Handel sammen med Per Østergaard Jacobsen, sætte fokus på kundemålinger af tilfredshed og loyalitet og deres effekt. Spørgsmålet er grundlæggende:” Måler du rigtigt og måler du på det rigtige”?
Loyalitet i turbulente tider
Der vrimler med loyalitetsklubber og fordelsprogrammer i Danmark. Men virker de efter hensigten? Deltag på dette webinar, hvor vi har inviteret Per Østergaard Jacob, Ekstern lektor fra CBS, til at præsentere resultaterne fra den store loyalitetsundersøgelse i 2023.
Logistik
Forsyningskæden som konkurrenceparameter - Fra reaktiv til proaktiv
I usikre tider er det vigtigt at kunne justere planer og styre sin forsyningskæde med præcision og fleksibilitet. Manglende indsigt kan betyde forsinkelser, øgede omkostninger, leverancestop og utilfredse kunder.
Supply chain innovation – Can we predict the future?
Few can claim to be head of global innovation in a company with 76.000 employees in 130 countries, but Erik Wirsing can.
Nye teknologier
Kunstig intelligens anvendt til at effektivisere din forretning
AI-hypen er reel, men det kan være svært at implementere teknologien i hverdagen. Nu er AI mere tilgængelig og enklere at bruge. Det er nemmere at lave positive business cases med høj ROI. Forestil dig, at du får 2-3 ”gratis” medarbejdere stillet til rådighed, fordi AI kan udføre nogle arbejdsopgaver hurtigere og bedre.
Tillid og gennemsigtighed - Er blockchain altid løsningen?
Dette webinar vil stille skarpt på hvordan Blockchain kan forbedre tillid og gennemsigtighed i forskellige eksisterende cases i mode -og design industrien. Vi stiller spørgsmålet: Er blockchain altid løsningen? Og det er det ikke, men det kan give rigtig god mening mange steder. På webinaret vil vi give bud på, hvordan virksomheder kan gøre det bedre ved at udnytte blockchainteknologi.
Kom i gang med blockchainteknologien – konkrete værktøjer og use-cases
Måske hørte du med på vores første webinar om øgede regulatoriske krav fra EU og mulighederne for blockchainteknologien som løsning?
Øgede regulatoriske krav - er blockchain løsningen?
EU-direktivet om øget produktansvar og det kommende digitale produktpas vil ramme værdikæden for alle virksomheder indenfor mode -og designbranchen. I fremtiden vil flere aktører derudover sætte konkrete krav til øget transparens og viden om de produkter, der sælges på markedet.
Salg og marketing
LinkedIn taktikker for B2B
Webinaret er til dig, der sidder med en B2B virksomheds side på LinkedIn og er på jagt efter konkrete tiltag, der giver virksomhedens samlede reach et boost.
Pricing for salgsorganisationen
Disciplinen at arbejde med pricing kræver en dyb forståelse for hvilken værdi dine produkter eller ydelser tilfører dine kunder. Men værdi kan være mange ting og kan have mange fadere, så hvor skal vi rette vores fokus?
Pricing for your finance department
Get in control of prices and discounts! The discipline of working with pricing requires an infrastructure to facilitate discounts and pricing policy. The quality of infrastructure directly affects command and control of discounts, and the ability to protect margins and meeting targets.
Smarketing - A potential love story
Sales and marketing departments often operate in silos, hindering their potential synergy. Explore how breaking down the barriers between them can lead to significant business growth.
Fremtidens SEO: Få indsigt i Googles nye AI-drevne søgemaskine
Google er på vej med en ny version af verdens mest populære søgemaskine: Google Search Generative Experience (SGE). I stedet for blot at vise ti links til websites i søgeresultat, vil de nu inkludere et svar genereret af AI i toppen af siden.
Marketingchefens AI Tool Box – 19 AI Tools
Mød marketingchefens helt igennem fantastiske assistent: AI. Hvis du stiller de rigtige spørgsmål, ja, så er der stort set ikke det du kan få hjælp til. Kunsten er at stille de rigtige spørgsmål. Få en introduktion til, hvordan du bliver bedre til at ”Prompte”. Og så får du konkrete bud på 19 af de bedste AITools og eksempler på, hvordan du bruger det i din markedsføring.
Få succes med social marketing
Arbejder du i en B2B organisation med adskillige sælgere? Har I en ambition om, at salg og marketing skal træde ind i den sociale nutid sammen? Så er denne peptalk lige noget for dig!
Sådan ser succes med messer ud i fremtiden
I en verden med stigende digitalisering, automatisering og robotisering, er det personlige møde måske vigtigere end nogensinde før. Men hvordan kan man som virksomhed optimere sine processer, så man udnytter både messens og sit eget fulde potentiale? Dét svarer vi på i dette webinar.
Strategisk after sales for ambitiøse B2B virksomheder
Skal du have rustet din organisation med en skarp eksekveringsplan til at højne dit after sales og overvejer du at digitalisere dit after sales tilbud? Så er dette webinar for dig.
LinkedIn som international leadgenerator og forretningsmotor
Hvad er de vigtigste dos & don’ts inden for LinkedIn-annoncering? Hvordan undgår du at begå de samme fejl som dine konkurrenter? Og hvilke 7 steps SKAL du have styr på for at lykkes med din LinkedIn-annoncering?