Webinarer on demand
DI Handel har i samarbejde med eksperter lavet en række online seminarer, som du som medlem frit kan tilgå for ny viden inden for e-business, salg, marketing, kundeadfærd, data, blockchain, jura, bæredygtig handel og logistik.
e-handel

Alternativer til Google Optimize
I september måned forsvinder Google Optimize, den populære gratis A/B-test platform fra Google, som har været integreret med Google Analytics i flere år. Med den kommende nedlukning af Google Universal Analytics d. 1. juli og overgangen til GA4, er det vigtigt at se på alternativer til Google Optimize.

Amazon – Brand Owner guide
Vidste du, at Amazon tilbyder ekstra fordele til brand owners på deres markedspladser? Deltag på dette webinar, hvor Amazon gennemgår hvilke ekstra muligheder brand owners har i forhold til en almindelig sælger-konto og er en god starter guide for brand owners.

Amazon – sådan kommer du i gang med at sælge
På dette webinar får du muligheden for at møde Ida Nixon, som er den første dansker i Amazons Export team. Hun vil bl.a. give dig indsigt i, hvordan du kommer i gang med at sælge på Amazon samt ikke mindst afsløre, hvordan du får størst chance for at vinde ”Buy Box”.

Få styr på juraen ved grænseoverskridende e-handel
Potentialerne ved grænseoverskridende e-handel (e-eksport) er mange. Men usikkerhed om reglerne på tværs af landegrænser indebærer, at mange virksomheder afholder sig fra e-handel over grænserne. D

Konverteringsoptimering baseret på dine kunders adfærd
Det er det lange seje træk der giver resultater og denne proces er en del af værktøjskassen for at sikre en succes med konverteringsoptimering.

Sådan kickstarter du din optimeringsproces og skaber grundlaget for et succesfuldt website
Hvis virksomhedens hjemmeside skal have en bedre performance, så kræver det en egentlig optimeringsproces og ikke kun enkelte indsatser. Det kan være kompliceret, men det behøver ikke at være svært, for processen er faktisk relativ enkel.

Hvornår er mobil apps en god idé?
”Vi skal da have en app” - har du måske hørt nogen udbryde på et møde. Og bevares, det er da dejligt med ambitioner for virksomhedens digitale udvikling, men hvornår giver det egentlig mening at få en app?

Lovlig brug af Google Analytics og alternativerne
Datatilsynet har fornyeligt konstateret at lovlig brug af Google Analytics kræver implementering af en række supplerende foranstaltninger, fordi Google i standard opsætning kan opbevare persondata udenfor EU og dermed ikke lever op til GDPR lovgivningen. Deltag på dette webinar og få indblik i de verserende sager og hør om alternativer til Google Analytics.

B2B e-handel med komplekse produkter
Sælger du komplekse produkter, som kan sammensættes eller tilpasses på utallige måder (fx sofaer, stole eller reoler)? Vil du gerne vise dit fulde sortiment på dit website eller din webshop uden at skulle investere i en kostbar produktkonfigurator? På dette webinar afslører vi, hvordan møbelproducenten Flexlux løste netop det problem.

En succesfuld transformation til B2B e-handel: DINEX
Ved at starte digitalt salg og e-eksport kan du tjene op til 3X mere pr. medarbejder, men hvordan kommer du i gang eller får succes? Bliv inspireret af emissionsspecialisten DINEX, der i start 2020 lancerede en global B2B-webshop i et ellers konservativt marked. Et år efter sælger de allerede 68 pct. af deres ordrer digitalt på eftermarkedsdelen.

E-business – fremtidens handel
Den 27. maj 2021 afholder DI Handel i samarbejde med PostNord et online event ’E-business – fremtidens handel”. Her kan du både få indblik i, hvad status er for e-business i Danmark netop nu, og hvilke trends, der rør sig fremadrettet.

Den digitale transformation af B2B-handlen i Tyskland
Engrossektoren i Tyskland digitaliseres i et hastigt tempo, og der skabes helt nye handelsstrukturer. Det stiller nogle andre krav til virksomhederne på det tyske marked end traditionel B2B e-handel. På denne virtuelle konference vil du få indblik i, hvordan den tyske engrossektor digitaliseres, og hvordan det kan påvirke danske virksomheder.

Optimering og automatisering af driften i din webshop
Driver du e-handel vil du opleve, at jo større din e-handel vokser sig, jo mere vil du møde udfordringer, der kræver nye manuelle processer. Overblik, strukturering og efterfølgende automatisering af disse manuelle processer kan derfor spare din virksomhed for unødvendige ressourcer. På dette webinar giver YouWe ApS CEO Klaus Andersen dig indsigt i, hvorfor, hvornår og hvordan du bør tænke i automatisering.

Hvordan optimerer du din webshop til m-commerce?
Ny stor undersøgelse fra Baymard Institute giver et solidt indblik i kundernes brug af mobile apps og mobiloptimerede websites, samt deres præferencer, når de handler på mobilen. Den 28. april giver Reseach Director & Co-Founder Christian Holst dig resultaterne til vores webinar, så du kan optimere dine kunders købsoplevelse på mobilen på et veldokumenteret grundlag.

Få indsigt i danskernes brug og oplevelse af Amazon
I oktober indtog Amazon Skandinavien, da de åbnede en platform i Sverige. Det er derfor mere relevant end nogensinde at tage et valg om dine digitale salgskanaler, og hvorvidt Amazon skal indgå eller ej. Få dugfriske tal på danskernes kundeadfærd og oplevelser på Amazon, så du kan tage et oplyst valg.

Må en leverandør forbyde videresalg via Amazon, eBay eller andre markedspladser?
Ja, det må en leverandør faktisk godt i visse tilfælde, men man skal i givet fald være meget påpasselig som leverandør, da der gælder strenge krav. Hør hvilke på vores webinar den 12. november 2020.

Nye momsregler for e-handel på vej – hvad betyder reglerne for din virksomhed?
Sælger du varer og ydelser til private i EU? Så bliver du omfattet af de nye momsregler for e-handel, der træder i kraft 1. juli 2021.

Guide til en succesfuld opstart af din B2B webshop
Professionelle indkøbere handler online, uanset varetyper. Men hvor skal du starte, hvis du vil i gang med e-handel? Få gode råd til bl.a. produkttekster og billeder, betalinger og økonomisystemer, logistik og fragt mv. på vores webinar til september.

Sådan kommer du i gang med visual search i din webshop
Visual search er af mange blevet spået til at kunne revolutionere e-commerce og kundernes rejse på tværs af on- og offline kontaktpunkter. Bliv klogere på, hvordan du kommer i gang, og bliv inspireret af Matas, der allerede har integreret visual search i deres webshop til vores webinar den 01. juni.

Amazon i Sverige - Hvad nu?
Amazon åbner i Sverige. Det er en kendsgerning. Men hvad kommer det til at betyde for din virksomhed, andre danske virksomheder og dansk e-handel generelt? Bliv klædt på til Amazons indtog og hør om dine muligheder.

Tag ejerskab på den digitale produktoplevelse
Oplev et spændende webinar med en case fra Oticon, som allerede er godt i gang med udrulning af PIM og få inspiration fra eksperter til både business case og skabelse af resultater med PIM.

Mød og få indblik i alverdens online markedspladser
Interessen for online markedspladser er høj, men kendskabet er desværre alt for lavt. Den 04. februar 2021 giver vi dig derfor mulighed for at møde 15 online markedspladser fra hele verden.

Forestil dig en situation, hvor du kun implementerer de ting der virker på virksomhedens hjemmeside. Hvor risiko er minimeret, fordi du allerede har data der viser at dine ændringer påvirker de besøgendes adfærd og øger din omsætning.
Salg

Den gode telefonsamtale med potentielle kunder
Bliv klogere på den gode samtale, og hvordan du kan skabe en relation med potentielle kunder og blive opfattet som et menneske, fremfor en irriterende telefonsælger, når du ringer.

Salgsforecasting i kølvandet på Corona
Helt op mod 53 procent af alle tilbud som salgsafdelingen sender ud bliver aldrig realiseret, viser en analyse fra CSO insight. Dertil kommer antallet af handler der udskydes til de efterfølgende måneder bl.a. på grund af coronapandemien. Du skal deltage på webinaret den 23. juni, fordi du får indsigt i, hvorfor mange virksomheder er udfordret på at lave realistiske budgetter for salget, og hvordan I bliver bedre til denne disciplin.

Morgendagens handel: Hvordan får du dine on- og offline salgskanaler til at spille sammen?
Dine on- og offline salgskanaler skal ikke være i konkurrence med hinanden men spille sammen i morgendagens handel. Det handler ikke om enten eller, men om både og. Bliv klogere på, hvordan du giver dine kunder en god kundeoplevelse mellem de to salgskanaler til vores webinar i marts.

Fremtidens detailhandel: Skab kundeloyalitet digitalt
Loyale kunder tæller gennemsnitligt 65 pct. af virksomhedernes totale omsætning, men i en tid hvor det fysiske møde med kunderne er begrænset, hvordan skaber du så kundeloyalitet digitalt?

Din guide til virtuelle kundemøder
Du og dine sælgere har garanteret i årevis gennemført fysiske kundemøder med en sikker hånd. Men grundet coronaens krav om fysisk afstand har praksis ændret sig til at flyttet mange møder ind i det virtuelle rum på Teams eller Zoom. Her kan man ikke blot overføre de hidtidige succesfulde salgsrutiner én til én. For når møderummet ændrer sig, forandrer forudsætninger for succes og virkemidler sig også.

Sådan finder du den rette platform til dit digitale B2B salg
Der er mange overvejelser, du kan gøre dig, når du skal ramme dine B2B-kunder digitalt, men hvilke vejer tungest og skaber grobund for tidlig succes og senere skalering? Hør direktør for YouWe ApS Klaus Andersens råd omkring strategisk e-handel, og hvordan du vælger platformen som kan højne dit niveau i på det digitale e-handelsmarked.
Marketing

Sådan ser succes med messer ud i fremtiden
I en verden med stigende digitalisering, automatisering og robotisering, er det personlige møde måske vigtigere end nogensinde før. Men hvordan kan man som virksomhed optimere sine processer, så man udnytter både messens og sit eget fulde potentiale? Dét svarer vi på i dette webinar.

LinkedIn som international leadgenerator og forretningsmotor
Hvad er de vigtigste dos & don’ts inden for LinkedIn-annoncering? Hvordan undgår du at begå de samme fejl som dine konkurrenter? Og hvilke 7 steps SKAL du have styr på for at lykkes med din LinkedIn-annoncering?

De 6 kedeligste arbejdsopgaver i marketing – automatiseret!
Ja, de kedelige opgaver kan let automatiseres. Det kræver blot at du opdaterer forretningen med de rette digitale værktøjer.

Lovlig brug af Google Analytics og alternativerne
Datatilsynet har fornyeligt konstateret at lovlig brug af Google Analytics kræver implementering af en række supplerende foranstaltninger, fordi Google i standard opsætning kan opbevare persondata udenfor EU og dermed ikke lever op til GDPR lovgivningen. Deltag på dette webinar og få indblik i de verserende sager og hør om alternativer til Google Analytics.

Digital Marketing - cross-border: Mediestrategi
Sælger din virksomhed sine produkter eller services ud over Danmarks grænser eller ønsker I at gøre det? Få inspiration til og viden om, hvordan du vælger de rette markedsføringskanaler til de markeder, du sælger eller ønsker at sælge på.

Digital Marketing - cross-border: Facebook
Sælger din virksomhed sine produkter eller services ud over Danmarks grænser eller ønsker I at gøre det? Få inspiration til og viden om, hvordan du kan bruge Facebook til international marketing med oplæg fra Facebook og Søstrene Grene.

Digital Marketing – cross-border: Brand owners
Er din virksomhed brand owner, og sælger I ud over Danmarks grænser, eller ønsker I at gøre det? Få inspiration til og viden om, hvordan du kan bruge digitale kanaler til international marketing med oplæg fra Dept samt et eksklusivt indblik i GANNIs digitale showroom - et B2B-værktøj som sikrede salget under corona.

Øg din tilgængelighed og konverteringsrate med chat
Chat kan være en styrke i din virksomhed, hvis den anvendes på den rigtige måde. Få gode råd til, hvordan chat kan anvendes til leadgenerering, øge din konverteringsrate og gøre dig mere tilgængelig overfor nuværende samt potentielle kunder, som besøger din hjemmeside eller SoMe profil.

Kom godt i gang med Influencer Marketing
Brugen af influencers i markedsføring har de seneste år været stødt stigende, og man kan ofte ikke scrolle gennem sine sociale medier uden at blive mødt af sponsorerede opslag. Men giver Influencer Marketing mening for alle virksomheder, og hvordan kommer man i gang?

Sådan kommer du i gang med Google Analytics 4
Google Analytics 4 er Googles svar på fremtidens værktøj til webanalyser på tværs af devices, som imødekommer forbrugeres og politikeres krav om mere privacy, men hvad er GA4 helt nøjagtigt, hvad er godt og skidt, og hvordan kommer du i gang? Det er noget af det, du kan blive klogere på til dette webinar.

Omnichannel Marketing
Vil du levere en strømlinet, integreret kundeoplevelse på tværs af dine markedsføringskanaler? Få inspiration til din omnichannel marketingsstrategi fra Bygma - den største danskejede leverandør af byggematerialer, og Kontormøbler.dk - Danmarks største webshop med kontormøbler til vores webinar i april.

Proaktiv kommerciel kriseledelse
De fleste SMV’er og B2B virksomheder er påvirket af Coronakrisen – enten positivt eller negativt. Uanset udgangspunktet vil man kunne udnytte krisen til at erobre nye markeder, segmenter og kunder på konkurrenternes bekostning.
Gør dit B2B-salg mere effektivt med LinkedIn
Det kan være svært at etablere den første kontakt med kold kanvas, men ved at bruge LinkedIn aktivt i din salgsproces kan du få flere varme leads. På dette webinar lærer du, at skrive til din næste kunde på LinkedIn, så de ønsker en dialog med netop dig.

Digital marketing - den gode brugeroplevelse fra data til design
DI Handel inviterer i samarbejde med Dept til en formiddag, hvor vi stiller skarpt på den gode digitale brugeroplevelse.

SoMe-performance: Det "gode" opslag
Bliv klogere på, hvordan du laver et "godt" opslag på sociale medier med skriftlige og visuelle virkemidler, og forbedrer din SoMe-performance i dagligdagen.

Sådan udarbejder du en SoMe-strategi
Effektiv og succesfuld kommunikation på sociale medier kræver planlægning og en strategi. Du skal have en plan for, hvor og hvorfor du smider hvad ud, så din virksomhed ikke drukner i mængden. Bliv klogere på, hvad en SoMe strategi bør indeholde, og hvordan du udarbejder en.

Social Commerce: Salg via sociale medier
Er Social Commerce blot en stærk 2020 trend, eller skal sociale medier være din næste salgskanal? Bliv klogere på, hvad social commerce kan, og hvordan du kommer i gang.

Markedsføring via Amazon
Samspillet mellem Amazon og dine øvrige marketingaktiviteter på digitale kanaler.

Konkrete tips til Google Ads
En times viden fra en Google Ads specialist. Det bliver nørdet og konkret.

Google Ads B2B
Få en strategisk indflyvning til brugen af Google Ads i dit digitale marketing mix. Fokus er på B2B virksomheder.

Konvertering: Kan dit website fastholde, engagere og motivere de besøgende?
Hvad er de tre største fejl virksomhederne begår når konverteringseksperten ser websitet igennem? På dette webinar vil Ole Gregersen fra Optuner fortælle om de udfordringer, der går igen, da han for nyligt lavede 30 gennemsyn af virksomheder i en række brancher.
Kundeservice

Hvordan måler du kunderejsen og -oplevelsen (CX)?
Med afsæt fra resultaterne af Danmarks største loyalitetsundersøgelse ”Loyalitet i turbulente tider” vil DI Handel sammen med Per Østergaard Jacobsen, sætte fokus på kundemålinger af tilfredshed og loyalitet og deres effekt. Spørgsmålet er grundlæggende:” Måler du rigtigt og måler du på det rigtige”?

Loyalitet i turbulente tider
Der vrimler med loyalitetsklubber og fordelsprogrammer i Danmark. Men virker de efter hensigten? Deltag på dette webinar, hvor vi har inviteret Per Østergaard Jacob, Ekstern lektor fra CBS, til at præsentere resultaterne fra den store loyalitetsundersøgelse i 2023.

Kundeoplevelsen anno 2021
Hvad er kundeoplevelser? Og hvilke forventninger har kunden nu og i fremtiden? Det kigger vi ind i, når vi ser på tendenserne for de kundeoplevelser, som forventes af os i 2021.

CxO Update: Kunderejsen – fremtidens ledelsesværktøj
CxO Update er en eksklusiv aften for erhvervsledere i DI Handels medlemskreds. Denne aften vil vi give dig et detaljeret indblik i, hvordan kunderejsen går hånd i hånd med vækst, optimering af salgs- og marketingindsatser og bedre samarbejde på tværs af din virksomhed.
Data

Kom i gang med at visualisere dine data med Power BI
Microsoft Power BI er en af de mest populære business intelligence-værktøjer, der bruges af virksomheder over hele verden til at oprette visuelle rapporter og dashboard med deres data.

Kunstig intelligens anvendt til at effektivisere din forretning
AI-hypen er reel, men det kan være svært at implementere teknologien i hverdagen. Nu er AI mere tilgængelig og enklere at bruge. Det er nemmere at lave positive business cases med høj ROI. Forestil dig, at du får 2-3 ”gratis” medarbejdere stillet til rådighed, fordi AI kan udføre nogle arbejdsopgaver hurtigere og bedre.

IoT - løftestang for datadrevne forretningsmodeller
I nær fremtid har alle produkter et digitalt liv på internettet. Når produkter er koblet på Internet of Things (IoT), opstår der nye muligheder for at få viden, om alt fra data der kan optimere produktionen til hvordan kunder bruger produkterne.

Sådan anvender du data til at træffe beslutninger
Hvad kan din virksomhed få ud af at arbejde med data? På dette webinar gør vi data og behandling af data gennem Business Intelligence (BI) spiseligt.

Digitalisering af kundedata - effektivt CRM-system og GDPR krav kan forenes
Customer Relationship Management (CRM) kan styrke brugeroplevelsen, relationen til kunderne og øge omsætningen – men hvordan? Kom med til webinar, hvor vi svarer på netop dét, når vi stiller skarpt på CRM-systemers effekt på virksomheders værdiskabelse og kundernes brugeroplevelse.
Blockchain

Tillid og gennemsigtighed - Er blockchain altid løsningen?
Dette webinar vil stille skarpt på hvordan Blockchain kan forbedre tillid og gennemsigtighed i forskellige eksisterende cases i mode -og design industrien. Vi stiller spørgsmålet: Er blockchain altid løsningen?

Kom i gang med blockchainteknologien – konkrete værktøjer og use-cases
Måske hørte du med på vores første webinar om øgede regulatoriske krav fra EU og mulighederne for blockchainteknologien som løsning?

Øgede regulatoriske krav - er blockchain løsningen?
EU-direktivet om øget produktansvar og det kommende digitale produktpas vil ramme værdikæden for alle virksomheder indenfor mode -og designbranchen. I fremtiden vil flere aktører derudover sætte konkrete krav til øget transparens og viden om de produkter, der sælges på markedet.

Ansvarlig handel: Virksomhedsdrift og leverandørstyring – hvordan?
Mange virksomheder ønsker at gøre en god forretning samtidig med, at de gør verden bedre. Og ansvarlig virksomhedsdrift kan gribes an på mange måder.

Løft din bæredygtige forretningsmodel med teknologi
Bliv klogere på brugen af blockchain til sporbarhed og gennemsigtighed på produkter fra vugge-til-vugge, og hør, hvordan blockchainteknologien giver nye muligheder for at binde hele dit økosystem sammen i en ny og langt mere bæredygtig forretningsmodel.

Blockchain i kontrakt- og betalingsløsninger
Blockchainteknologi har i de sidste fem år primært været et fokusområde for den finansielle sektor, men er hurtigt blevet et interessepunkt for andre industrier. Senest har store globale handelsvirksomheder som Walmart, Carrefour og Alibaba udforsket hvordan de kan drage nytte af teknologien.

Blockchain i forsyningskæder
Blockchainteknologi har i de sidste fem år primært været et fokusområde for den finansielle sektor, men er hurtigt blevet et interessepunkt for andre industrier. Senest har store globale handelsvirksomheder som Walmart, Carrefour og Alibaba udforsket hvordan de kan drage nytte af teknologien.

Blockchain i kundevendte løsninger
Blockchainteknologi har i de sidste fem år primært været et fokusområde for den finansielle sektor, men er hurtigt blevet et interessepunkt for andre industrier. Senest har store globale handelsvirksomheder som Walmart, Carrefour og Alibaba udforsket hvordan de kan drage nytte af teknologien.

Blockchainteknologi i handel
Blockchain teknologien breder sig til flere industrier og anvendelsesområder, men er samtidigt uudforsket af danske virksomheder og svær at forstå. Derfor inviterer projektet “Blockchain i Business og Dansk Design” nysgerrige virksomheder til en halvdags workshop.
Bæredygtig handel

En praktisk vejledning til due diligence
På dette webinar introducerer vi FN Global Compacts praktiske vejledning til FN’s Vejledende Principper for Menneskerettigheder og Erhvervsliv. Vejledningen skal hjælpe handelsvirksomheder til at komme godt i gang med due diligence for overholdelse menneskerettigheder.

Sådan fremtidssikrer du din SMV
Små og mellemstore virksomheder (SMV’er) står over for særlige udfordringer, når de skal integrere de bæredygtighedsstrategier der er afgørende for virksomhedens langsigtede forretningssucces og modstandsdygtighed.

Hvorfor skal jeres virksomhed arbejde med due diligence?
Du har måske hørt om due diligence, men hvad betyder det egentlig? Due diligence er for mange virksomheder et nyt begreb, som medfører en ny måde at tænke og handle på som virksomhed.

Sådan bruger du ESG i et kommercielt perspektiv
Hvordan styrker danske virksomheders deres konkurrenceevne i de kommende år, og hvordan sikrer vi vores fortsatte position som leverandører til de store koncerner?

Ansvarlig handel: Virksomhedsdrift og leverandørstyring – hvordan?
Mange virksomheder ønsker at gøre en god forretning samtidig med, at de gør verden bedre. Og ansvarlig virksomhedsdrift kan gribes an på mange måder.

Løft din bæredygtige forretningsmodel med teknologi
Bliv klogere på brugen af blockchain til sporbarhed og gennemsigtighed på produkter fra vugge-til-vugge, og hør, hvordan blockchainteknologien giver nye muligheder for at binde hele dit økosystem sammen i en ny og langt mere bæredygtig forretningsmodel.
Jura

GDPR-univers for små virksomheder
For mange mindre virksomheder er det et stort arbejde at sikre overholdelse af GDPR. På dette webinar introducerer vi jer til en letforståelig guide, der skal hjælpe jer med at overholde reglerne.

Få styr på juraen ved grænseoverskridende e-handel
Potentialerne ved grænseoverskridende e-handel (e-eksport) er mange. Men usikkerhed om reglerne på tværs af landegrænser indebærer, at mange virksomheder afholder sig fra e-handel over grænserne. D

Get a grip on the Danish legislation
We will go through the Danish legislation for “green” marketing and price marketing in the Danish Marketing Practices Act and the Danish Consumer Ombudsman’s interpretation and practice on these fields.
Logistik

Forsyningskæden som konkurrenceparameter - Fra reaktiv til proaktiv
I usikre tider er det vigtigt at kunne justere planer og styre sin forsyningskæde med præcision og fleksibilitet. Manglende indsigt kan betyde forsinkelser, øgede omkostninger, leverancestop og utilfredse kunder.

Supply chain innovation – Can we predict the future?
Few can claim to be head of global innovation in a company with 76.000 employees in 130 countries, but Erik Wirsing can.